25 Eylül 2012 Salı

MEHMET...

güzide arkadaşlarım...
pek kıymet verdiğim biri bana dedi ki zamanında...
allah belanı versin deme.
bela anma.
kimseye ama.
anma.
piki dedim.

kocaman silahsız uçağımızı düşürdüler...
kim düşürdü bilen var mı?
nerde düştü?
kocaman anlı şanlı büyüklerimiz çıktı biri gık dedi biri guk dedi biri tık dedi.
bela anmayacağım:))
soz sozdür.

helikopterimiz düştü sonra...
kim düşürdü neden düştü bilen var mı?
birileri çıktı ık dedi pık dedi cık dedi...
birileri ben düşürdüm dedi..
internet çağındayız seyredin.
bela anmayacağım.
soz sozdür.

anneme uğradım bi sabah...
çok mutluyum bugün oğlum dedi...
hayırdır dedim anne?
bugün şehitimiz yok dedi.
acıdı içim.

bi kaç saat sonra geldi zaten haber...
9 şehit...sonra.
7 şehit...sonra.
15 şehit...sonra
25 şehit...
sonra.........
vuruyorlar güvercinleri.
bekir abiiiii.
yaban güvercinlerini vuruyorlar.

genelkurmayın sitesine girdim sonra...
şehitlerimiz diye bi sayfaları var...
açtım sayfayı...
bomboş.

boş sayfa...
dileyen girsin.
boş.
sayfa boş.

iyi yapmışlar zaten...
boşuna olenlere boş sayfa yaraşır.

bi kaç mehmete takılı kaldım aklım.

myanmardakilere salya sümük ağlayan bir leydi...
suriyeye libyaya tunusa bildiğin her memlekete demokrasi getiren eşi...
ay ben karşıyım bu işlere kınıyorum ay bambaşkabakan şunu dedi ne ayıp ay çıldıriciğim diyen muhalefete başkan.
kulağı her atatürk bayramında hastalanan başkomutan.
soytarılar cirit atarken ortalıkta dağlarda savaşmış ne kadar general varsa içeri atan.
bir millet uyanıyor diyen halide edipe ayıp olur.
ne milleti yahu.
bela anmayacağım.
soz sozdür.

sıfır sorun deyip herşeyi bok ettikten sonra ortadan kaybolan first dışişler..
davutoğlugiller....
nerdeler?
bilen var mı nerdeler?
halbükü dışişler içişlerdir...
içişler...içime işler...içimize işler.

unutur insan gülüm...
unuttururlar.
gündem değişiverir.
anlamazsın.

o ara...
patır patır vururlar yaban güvercinlerini...

adları mehmet...
birkaç mehmet.
mehmet ya..
ne mehmeti olduğu onemli değil.
mehmet işte.
toplanır mı milletin meclisi bi kaç mehmet oldü diye?

annem sevindi o gün....

az sürdü sevinci ama olsun.
sevindi.

ah mehmet...
ah mehmet...

mehmet nedir bilir misiniz siz?

muhammet...
hazreti muhammetin...
peygamberimin adı ıvır zıvır yerlerde kullanılmasın diye mehmet ismi verilir...
türk asaletidir...
bu kadar incedir türk.
ay türk dedim pardon...
ırkcıyım ben.

oyle der benim halkım...
bak halkım dedim pardon.
muhammeti mehmet yapar.
incinmesin sokakta diye muhammet ismi.

bir kaç mehmet olmüş...
ne çıkar.

3 çocuk yapın güzide arkadaşlarım...
memleketimde 25 mehmet şehit olmuşken...
bosnada 5 mehmet yapın diyordu bıyığına kurban olduğum.
olecek mehmetler lazım.
büssürü mehmet yapın patır patır düşüyo bu mehmetler.
yenisini yapın.

şimdi...
bana diyorlarki...
bela anma...
e anmıyorum.
soz verdim.

allah benim belamı versin.

bak buna soz vermemiştim.

47 yorum:

Pabuc dedi ki...

Söz de bitti sabır da..ama bizim için bitti demek ki :( Diyecek söz kalmadı cidden...

Pabuc dedi ki...

Bir de her şehit haberinden sonra baş sağlığı diliyorlar ya siyasiler !! evet evet beddua etmeyecez küfretmeyecez!!!

absalom dedi ki...

bi kaç mehmet be pabuç...

neise :)))
bak daraldım yine.

dipnot...
hislerimiz karşılıklıdır karşı kıyıynın kızı.
emin ol.

görkemli dedi ki...

MEHMET..Bir çoğu ne için, vatan diye sanarken kimlerin oyununda olduğunu bilmeden düşüyor..Ama bilinsin ki bir mehmet ölür bin mehmet doğar bu topraklarda daha önce de olduğu gibi..Elbet tarih tekerrür eder ve bu saltanatçılar yine yok edilir.Yeter ki millet uyansın yeter ki mehmetine sahip çıksın..Binler doğmadan,Dünya lideri olan atasını hatırlasın ana babası..

Çınar dedi ki...


Bunlara bela anmak hayırdır be Absolom. Bize de öyle öğretildi "bela anma" denildi ama nerden bisinlerdi böyle bir bela gelecek başa, bilseler derler miydi..?

Sevgiler

şahika dedi ki...

Kuzenim tunceli'de asker absalom.
Kardeşim de asker biliyorsun elbistan'da o da.
Bugün şehitimiz yok diye sevinmenin yanında şu da var.
Tunceli karıştı geçen gün, karakollar basıldı bugün de patlama oldu işte. Kuzenim orada izne çıkacak çıkamıyor bırakmıyorlar. Hergün arıyorum bizimkileri ahmet çıkmış mı ahmet çıkmış mı.. Ölenlerin arasında tanıdık bir isim görmemeyi umuyorum kahrolarak. Bazen sabaha kadar ağlayarak.
Benim kardeşimin adı da mehmet.
Naaptın şovalyeyi bıraktın mı bana dedi.
Bıraktım dedim alır okursun
Tam nöbette okumalık o dedi.
Nöbette kızmıyorlar mı dedim
Kızıyorlar yakalarlarsa, bir iki laf sokma işte bize kadar neler var dedi.
Gencecik çocuk, zorla alıyorsun. Mıntıka temizliyor aşağılıyor hakaret ediyor dövüyorsun.
sonra öldürüyorsun.
Paramparça oluyorlar yüzdelik dilimlerle topluyorsun onları ''mıntıka''ndan.
ailelerine de siz gidin biz yollarız teşhis edince diyorsun. Adına da şehit diyorsun.
bi tören tamam.
analardan biri bi oğlum daha var diyordu.
bi oğlu daha var vermeye hazır
birinin ona oğlunun boşuboşuna öldüğünü söylemesi gerek artık.

bu düzenin bitmesi lazım.
ama vicdani red gelecek
ama profesyonel askerlik gelecek.
ama neyse ne
bu saçma düzenin gitmesi lazım.
gencecik çocukları öldürerek değil bilim üreterek koruyabilirsin artık kendini bu çağda.

MAYRI dedi ki...

Bir şeyler yazıyor yazıyor siliyorum çünkü duygularımı tam ifade edemiyorum. Şehit cenazelerini seyrederken insanın yüreği acıyor göz pınarlarımız çağlıyor....ah o anneler babalar eşler sevgililer yürekleri alev alev... sürekli sabır diliyoruz... nasıl sabredeceklerse... Allahım o anaları babaları sevdiklerini ağlatma artık... Mehmetlerimizin nice güzel hayalleri var yeşerecek çiçek çiçek açacak... yeter artık filizlerimizi koparttırmayın...

Kediye Kafa Atan Psikopat Fare dedi ki...

Ben senin yerine bela okurum..
Anasının/ babasının binbir zorluklarla büyüttüğü, gözünün içine baktığı evlatları bombok bir sebep uğruna peşkes çekenlerin hepsinin Allah belasını versin tez zamanda..

absalom dedi ki...

gorkemli:))

soylesem tesiri yok.
sussam gonül razı değil.

bir garip haldeyim işte.

uyanır mı memleket?
uyanır.
ben gorür müyüm?
zor.

allah sonumuzu hayır etsin.

absalom dedi ki...

çınar :))

soz verdim amma...
içimden bin defa belanızı versin diyorum...
daha bişeler daha diyorum da içimden...
şimdi solemeyeyim...

sevgiler bendenizden.

absalom dedi ki...

şahika ne diyeyeim?

düzeni sistemi siyaset belirler.
kime çatayım?
kime ne diyeyeim?

dışişler aslında direk içişlerdir.
doner sana.
doner.

amma pek takıldım bu ara sen yakınım olduğun için tekrar soleyeceğim takıldım çünkü.

unuttururlar gülüm.
unuturuz.
bi kol kola girerler cumaya giderler unuttururlar.

wag the dog filmini mutlaka seyret...
mutlaka ama...
başkanın adamları diye çevirdiler galiba.

ne diyeyeim şahika...

bu anataloia toprakları suyla beslenmedi hiçbir zaman zaten...
kanla beslendi.

davutgiller haklı o zaman...
envergiller gibi.
girelim buı taraftan te çin seddine gidelim...
suriyeden girelim.
israil misrail çıkalım gazzeyi ozgürleştirelim...
tunusa libyaya demokrasi getirelim.

sonra hilary gibi şaşıralım;
demokrasi getirdiğimiz bi ülkede bu nasıl olur diye.

büyük düşünelim.
hayal kuralım.
tamam ben de varım büyük hayaller kuralım.
amma.

ne olacak bu mehmetler?

daha kendi toprağında vuruyorlar bu mehmetleri.
daha dışarı atmadılar.
kendi topraklarında düşüyor bu mehmetler.

bir kaç mehmet oldü diye milletin meclisi toplanmaz diyorlar.

3 gün sonra sırıtarak kongrelerini anlatıyolar.
dalga geçer gibi.

bi daha aday oolmayacağaım diyorlar...

ben yazıyı yazarken şehit haberi geldi...
yorumu yazarken yine geldi.

bu mehmetler onloara zaten helal etmesin hakkını...
amma.
bana...
sana bize edecekler mi?
onu bilmiyorum işte.

sabaha kadar yazarım şahikaaaaaa.
bana dur de.

:))

dur de.

absalom dedi ki...

mayri...

sen bir sanatcısın.

çiz acını.

sen acının resmini çizebilir misin mayri?

rica ediyorum bunu bir düşün...
guernica ben de travmadır hiç te beğenmem kişisel olarak.
lakin bir acının kişisel yorumudur.

mayri...

çiz acının resmini.

absalom dedi ki...

psikopat fare:))

içimden neler solüyorum ah ahhhh.

bin kere belasını versin hem de.
binbir kere.
bir milyon kere.

gül dedi ki...

% 50 miz okey vermişsek daha beter olalım diyorum başka da bişi demiyorumm !!!

absalom dedi ki...

gül:))

beter olayım...
beter ol...
beter olalım.

beter oluyoruz...
beter olunuz...
beter olunuz.

beceremedim dimi sen ben o...
biz siz onlar işini.

olsun :))

sonuç aynı kapıya çıkıyo nasıl olsa.

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
absalom dedi ki...

adsız ne kadar ayıp yazdıkların demi arkadasım...

bir daha yaz...

olduğu gibi yayınlamazsam ne olayım.

hadi bakalım:))

Özgür Tatlar dedi ki...

blogunuzu yeni buldum,cok sevdim.demekki hepimizin kafasinin tasini attirdilar.Sesimiz cikmiyor diye bizi koyun saniyorlar.Bilmiyorlar ki sessiz atin tekmesi pek olur.

absalom dedi ki...

ozgür tatlar hosgeldiniz efenim...

ben bıraktım yazmayı gerci amma olsun:))

yine de hosgeldiniz.

KAMİKAZE dedi ki...

Absalomcum sevdiklerinle nice sağlıklı,mutlu,huzurlu yıllar geçirmeni diliyorum.her şey gönlünüzce olsunn.yeni yılın kutlu olsun:)

absalom dedi ki...

kamikaze hislerimiz karsılıklı efenim...

sahane bi yıl olsun :))

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.