14 Şubat 2013 Perşembe

TAHİR İLE ZÜHRE...

sevmek...
tarih var olduğundan bu yana tarifi arandı...
binlerce sair binlerce yazar sevmek budur dedi...
yetmedi sokaktaki adam tarif yaptı sevmek budur dedi...
kliseler olustu zaman geldiğinde hepimizin kullandığı...

sevmek güvenmektir dedi biri...
sevmek inanmaktır dedi biri...
sevmek saygı duymaktır dedi obürü...

daha ilkokulda sevgi budur ask sudur diye bilmis tarifler yaptık...
sevgiyle ask arasındaki yedi fark nedir diye anketler düzenledik...
es dost sohbetlerinde konustuk bloklara binlerce yazı yazdık sevginin tarifini yaptık...
bir türlü çıkamadık isin içinden.

"herkesin mutlu olmak için farklı bir yolu varmıs" anladım diyor can baba.
çıkamadık isin içinden çünKü herkese gore değisiyordu sevgi denen sey.
herkes baska seviyordu.
baska türlü baska biçimde.
bu yüzden herkesin tarifi baska oluyordu.
yolu baska oluyordu.

insanların hayatlarına birileri girer birileri çıkar kuraldır bu...
lakin bazıları kalır...
gitsede kalır gitmesede kalır.
gelir oturur içine çıkmaz bir daha.

bu diğerleri değersiz anlamına gelmez...
saygısızlık olur...
amma biri sen istemesen de girer kurulur bas koseye.

güzide arkadaslarım dısardan mese gibi durduğuma bakmayın...
benim de bir tarifim var...
benim sevme biçimim.
"my way"
benim yolum.

o uyurken siirler okuduğum bir tek kisi oldu omrü hayatımda...
o uyurken konustuğum...
o uyurken nefesini kokladığım...
o uyurken oturup seyrettiğim...
gurur duyduğum...

üzülmesin incinmesin diye üzerine titrediğim...
mutlu mu sağlığı iyi mi diye endiselendiğim...
al benim omrümden ona ver diye dualar ettiğim.
ve omrü hayatımda ilk defa,
iste cocuklarımın anası bu kadın olmalı dediğim.
sağolsun...
varolsun.
bunları bilmeden de olebilirdim.

kıymetli arkadaslarım herkes kendi tarifini kendi yapsın...
benim tarifim sana uymaz senin tarifin bana.
adının ne olduğu onemli değil ki...
ister sevgi de ister ask...
ister masa de ister koltuk takımı.
ne onemi var?

bulmadıysanız henüz bulacaksınız...
bulduysanız vazgeçmeyin yılmayın...
"sen elmayı seviyorsun diye elmada seni sevecek değil" ki.
sevgi bireysel bir eylemdir.

bir sairden daha iyi anlayamam ben mümkün değil bu yoğun duyguyu...
adına siirler yazılan kadınlar var...
ne muhtesem bir sey.
üzülmeyin size yazılmadı diye...
üzülmeyin siz yazamadınız diye...
yazılmıstır belki ifade edilememistir...
belki benim gibi mesedir.
belki benim gibi uykunuzda size siirler okuyordur...
kim bilebilir?

"tahir olmakta ayıp değil zühre olmakta...
hatta sevda yüzünden olmekte ayıp değil...
bütün is tahirle zühre olabilmekte...
yani yürekte.

mesela bir barikatta dovuserek
mesela kuzey kutbunu kesfe giderken
mesela denerken damarlarında bir serumu
olmek ayıp olur mu?

tahir olmakta ayıp değil zühre olmakta...
hatta sevda yüzünden olmekte ayıp değil...

seversin dünyayı doludizgin
ama o bunun farkında değildir
yani sen elmayı seviyorsun diye
elmanında seni sevmesi sart mı?
yani tahiri zühre sevmeseydi
hatta hiç sevmeseydi
tahir ne kaybederdi tahirliğinden?

tahir olmakta ayıp değil zühre olmakta...
hatta sevda yüzünden olmekte ayıp değil..."  gülüm.

yoksa yanınızda birisi üzülmeyin...
o gelir bir gün kurulur tüm esenliğiyle güzelliğiyle tasasıyla derdiyle gonlünüze.
varsa sayet...
uyurken siir okuyun kıymetli arkadaslarım...
tahirle zühreyi okuyun.
tahir olmakta ayıp değil zühre olmakta.
ayıp değil.
hiç ayıp olur mu?

memet yazan memleket yazan hasret yazan tahir yazan zühre yazan tarih açan tarih yazan adamdan...
sevmeyi daha mı iyi bileceğiz?
daha mı iyi bileceğiz nazımdan.


hadi simdi evlere dağılalım.

40 yorum:

Pabuc dedi ki...

Günün yazısı absalomdan geldi ahali toplanın :)
Absalom absalom olalı bu kadar duygusal yazı yazmamıştı toplanın ahali hepiniz görün bunu ;)

Senin blog tanıtım yazını hazırlamamış olsaydım bu yazını kullanırdım yazında ama seçtim bir kere yazını değiştiremem kesinlikle ;)

Çok güzel bir yazı olmuş absalom helal valla..

Bu arada biz de seni seviyoruz yazılarını da ...

Güzel bir gün olsun ..

absalom dedi ki...

hahahhaaaa
dısardan odun gibi gozüktüğüme bakmayın sayın pabuç benimde bir kalbim var...
var yani vallaha var efenim allah allah:)))

blok tanıtım yazısı ne yahu?

merci efenim çok merci...
utandırmayınız beni reca ederim.

evet sahane bi gün olsun.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

söyleyecek birşey yok...bence de günün yazısı bu...

absalom dedi ki...

aynurrrrrrrrr:))

çok merci efenim.
vallahi bak sana bir sır vereyim,
adına siir yazılan kadınlarda enisteden senden bahsettim once sonra ayıp olur yahu diye çıkardım.

levent beye hürmetlerimi iletiniz lütfen.

size yazılan siirleri de paylasınız reca ediciğim.

yazmamız yok ama okumamız var heralde:)

Pabuc dedi ki...

Sen yay burcu değil misin
yaydan odun modun olmaz hatta olur diyen çıkarsa bana gönder ;)

Son yazılarımı görmemişsin
hafta da 2 bloglardan(severek takip ettiğim) yazılar alıp onlarla ilgili tanıtım yazısı yazıyorum :)
senin ki ve yessarininki de hazır hatta cem in yazısı bile hazır..Artık çok yakında yayımlarım:)
umarım çok kızmazsınız :))))

absalom dedi ki...

orijinal yay burcuyum hemde ayıptır solemesi:)))

yahu hızına yetisemiyorum ki...
daha yorum yaparken sen yeni yazı giriyosun pabuç:)))

simdi okuyorum efenim.
farkettim.

yahu neden kızayım sana açık çek verdim ne istiyosan onu yap yazılarımla...
ama yesari biraz asabi onun tepkisini bilemiyorum hahaaaa.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

neden ayıp olsun Sevgili Absalom
ben de sana bir sır vereyim mi o kısmı okuyunca aha dedim sanki benden bahsediyor :))
çok teşekkür ederiz efenim...Levent Bey'in de size selamı var
evet haklısın şiirlerimi paylaşmalıyım
sende mi yazmak yok...inanmam vallahi inanmam
biz biliriz seni
sevgiler efenim :)

absalom dedi ki...

e kaç tane adına siirler yazılan bir kadın var dimi:))

aynur ulasabiliyorsan suvebeyaza bir not ilet reca ediciğim...
"suvebeyaz seni kınıyorum"
bu kadar not:))

efenim benden de saygılar egeye...
size.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

kaç zamandır Seçil'le de görüşmedik...aslında ben de kaç gündür onu ve Seçil'i arayayım diyordum
sayende aramış olurum
tamam görüşünce sana haber veririm

bu arada o şiirlerden bir tanesi saat 14.02'de yayında olacak Absalom
bak yine senin sayende güzel birşey yapmış olacağım
sağolunuz efenim

absalom dedi ki...

aynurrrrr:))

yahu secil zaten kayıp...
en azından suvebeyazı kaybetmeyelim.
ara hepsini canlarına oku valla:))

temem bekliyiciğim.
ve neden 14.02 diye sormayacağim :)))

aman efenim benden asıl estağfirullah.
sizler sağolun.

barfuss barefoot dedi ki...

tek isteğim şu anda sevdiğimin yanında olmaktı, onu sevin, alınganlık yapmayın, hiçkimse galip gelmiyor.Onu dinleyin, anlamak dinlemekten geçer.
Onu sayın, madem onu seçtiniz, üstünlük yok,
ve ona tapın, bu güzel günleri size bahşettiği için.
Aksi olursa, karun olsanız geri dönüşü yok.
Namı diğer Uyksz

absalom dedi ki...

hahahhaaaa
abi ne haber yahu.
ozlemisim valla seni egeyi.

gel sen don su blok alemine don.

sen en iyi bilirsin bu mevzuyu..
e tabi nazımdan sonra:))


sibel ataselim dedi ki...

ÇOK GÜZEL.

absalom dedi ki...

sibel:))

simd,i efenim benim hayatta bi tane kardesim var adı sibel.
tırsıyorum hafiften.

merci efenim merci.
o sizin güzelliğiniz:))

barfuss barefoot dedi ki...

estağfirullah bilseydik durmadan tekmeyi yemezdik götümüze.
Şu anda Onun için yapamayacağım hiçbirşey yok yeryüzünde, kainatta vesaire, ama artık ufacık bir fırsatım bile yok.
O yüzden iş işten geçmeden fırsatları kaçırmamayı bakın der bu ölümlü kulunuz

absalom dedi ki...

abi bende burdayım sende burda...
sabret.
zaten yapacak baska birsey yok.

bazen is isten geçmeli:))

hem abi whiskey içtim ne yav:))
viski bilemedin fiski.

ayrıca seni nasıl takibe alıyoruz?
vallahi beceremedim.
arzederim.

yannız hakikaten çok mutlu oldum.
sağolasın varolasın.

barfuss barefoot dedi ki...

bok var takip etçek, al ekledim mutlu ol

barfuss barefoot dedi ki...

http://barfussbarefoot.blogspot.com/

absalom dedi ki...

hahahaaa

aneam eklendim:))

yahu abi az zaman sonra homeless diye blok açma valla seni direk kınarım haberin olsun.
barefoot dan sonra :))

yok ya benim egeye gelmem lazım...
çok eski es dost var oralarda.

balık yeriz iki kadeh içeriz en kotü hiç olmazsa:))

barfuss barefoot dedi ki...

yok blog mlog uzun süredir , bunu da yeni açtım yazarsam rahatlarım dedim, salakça bir savunma mekanizması. Alla şükür evimiz arabamız var ;)
barfuss çok güzel bi film etkilenmiştim, UyksZ dan sıkıldım kapadım bütün hesapları

absalom dedi ki...

uykusuz...
onemsme mi olur lan bloktan bloka dersen lafım yok.
olur.
bana gore olur.

ne diyeceğimin hiçbir onemi yok.
ne desem sana vıs glir tırıs gider bilirim.

sadece yapma diyeceğim.
sakın ha.
aman deyim.

saka değil mailim var yahu çık gel.
ha ne ise yarayacağım?
hiçbir ise.
merhem mi olacağım yarana?
kelin merhemi olsa.

vallahi ben gelemedim eyvallah kes cezamı amma.
çık gel.
tutamam amma.
balık yediririm sana.

gelmeyehn izmirli olsun:))
yok bu olmadı.
gelemeyen su olsun diyeceğim amma.
ebet gelmeyen ney olsun.

üstad.
ben oyle herkese abi demem bilimezsin sen.

barfuss barefoot dedi ki...

eyvallah, hayat ışığımı kaybettim dostum, o yüzden ısrar etme, bir kulağımdan girmediği gibi diğerinden çıkamıyor, gene de sağol varol,

absalom dedi ki...

ısrar yok...
balık var rakı var.

bir daha soylemek istiyorum iyi anlasılsın diye zekana laf etmem bilirsin amma...

ben oyle herkese abi demem.

ha sen kimsin dersen susarım.
bunu da burdan belirteyim.

barfuss barefoot dedi ki...

annaşıldı, ama şu güzel yazıyı da bok etmek istemem , keselim burda. Zaman zaman zaman gelir takılırım ben. Zaten didim, abşaloma gidiim gülerim biraz.

absalom dedi ki...

estağfirullah:))

ben sana geleceğim annasıldı abi...

e gülelim biraz :))

Zeugma dedi ki...

Çok, ama çook şahane yazmışsın absalom..
Ellerine, yüreğine sağlık...

Bi taraftan da ''Yazana değil, yazdırana bak sen,'' demeden olmuyor hani :)

o uyurken siirler okuduğum bir tek kisi oldu omrü hayatımda...
o uyurken konustuğum...
o uyurken nefesini kokladığım...
o uyurken oturup seyrettiğim...
gurur duyduğum...
üzülmesin incinmesin diye üzerine titrediğim...


Budur ya...
Daha ne desek boş bu satırların üzerine...

Dilerim ki mutluluğunuz sonsuza kadar hiç eksilmeden bu güzellikte sürsün. Sağlık ve huzur içinde...

absalom dedi ki...

zeugmaaaaaa günaydın:))
ama vallahi sımracağım efenim alısık değilim bu kadar iltifata ben.
temem temem azcık alısığım:))

çok merci çok merci.
o sizin sahaneliğiniz.

e sahane bir cuma olsun o zamanda.

Nida ersin dedi ki...

Absalom ! ! !

Değdiği kalplere dokunur sevgi damlaları dokunmayı hissedebilen yürekleri varsa :(

Zühre'ler vefasızsa şayet,. Tahir'leri yad-eller özlüyor ne hikmetse!:(

'O’nu hatırladıkta başı göğe ermişçesine ya da asansör boşluğuna düşmüşçesine ürperiyorsa yüreğiniz...

Ömrü saatlere sıkışmış bir kelebek telaşıyla O hüzünden bu neşeye konup kalkıyorsanız gün boyu nedensiz... ve her konduğunuzda diğerini iple çekiyorsanız bu hislerin...

O’nunlayken pervaneleşen yelkovanlar, O’nsuz mıhlanıp kalıyorsa yerine, bir akrep kadar hain...

sınıfta, büroda, yolda, Bar'da içiniz içinize sığmıyor, O’ndan söz edilince yüzünüz, sizden habersiz, mis kokulu bir ekmek dilimi gibi kızarıyor, mahcup somurtuyor veya muzip sırıtıyorsa,

ve O, her durduğunuz yerde duruyor, her baktığınız yerden size bakıyor, siz keyiflendikçe gülüp, hüzünlendikçe ağlıyorsa...

dünyanın en güzel yeri O’nun yaşadığı yer, en güzel kokusu bedenindeki ter, en dayanılmaz duygusu gözlerindeki kederse...

hayat O’nunla güzel ve onsuz müptezelse...'

ehhh gelelim yine ilk cümlelerimize,kahır sığmıyor bazen içimize,söyleyince hafifliyor gönül-yükü !:(((

aysema dedi ki...

"Tahir olmak da ayıp değil Zühre olmak da.
hatta sevda yüzünden ölmek de ayıp değil.
bütün is Tahirle Zühre olabilmekte.
yani yürekte..."
Sevgili Absalom, işin özü galiba Nazım ustanın bu dizelerinde saklı. Yüreğimize girmeyi başaranı bulduğumuzda sımsıkı sarılmayı bilmeliyiz değil mi ama? "Sevgileri Yarınlara Bırakmayın" diyor bir başka ustamız...
Çok güzeldi, bir solukta okudum yazdıklarını...
Bu arada Uykusuz'a da selam olsun, burada rastlamak güzeldi...
Sevgiyle dolsun tüm yürekler, sevenler tez zamanda kavuşsun, herkes mutlu olsun...

spESİfik dedi ki...

seviyorum uleen:D

barfuss barefoot dedi ki...

@aysema sayın öğretmenim saygılar sevgiler benden size kusura bakmayınız haber vermeden kaybolmak durumunda kaldım

absalom dedi ki...

nida...
yahu çok içten yazmıssın vallahi hislendim.

zühreler vefasız olsa bile...
tahirleri yad eller ozlese bile.
değer.

sen elmayı seviyorsun diye elmanın da seni sevmesi sart mı?

tuzun kuru senin deme.
vallahi değer.
billahi değer.

absalom dedi ki...

oğretmenim...
vallahi ne diyeyim bir de volkan konaktan dinleyin lütfen bu siiri.
seversiniz bilirim volkan konakı.
dağ gibi ayakta tüm soytarılara inat.

bütün is yürekte.
kesinlikle.

operim kutsal ellerinizden.

absalom dedi ki...

spesifikkkkkkkk:))

hahahaaaa
yahu ozledim be ya...
don artık kayıp ilanı verdirme bana:)

rapunzelsen rapunzelliğini bil arkadasım.
aneam pek mutlu oldum:))

absalom dedi ki...

oğretmenim uykusuzu yakaladım nihayet...
ya cetvelle dovün ya kulağını çekin size havale ediyorum:))

aysema dedi ki...

Sevgili Absalom,
Volkan Konak sevilmez mi, senin de dediğin gibi seviyorum onu. Adam gibi adam her şeyden önce. Dinledim ondan da yine sevdim. Her şey yürekte; yürekten söylenenler diğer yüreklerde yer buluyor. Aslan postu giyen eşeklerin gerçek yüzleri kısa sürede anlaşılıyor zaten.
Çağdaş eğitimde dayak yok, bekleyip mutlu haberlerini de alacağız Sevgili Ukusuz'un. Aradığını bulacak biliyorum, ama tez zamanda olmasını diliyorum, yürekten...

aysema dedi ki...

Sevgili Uykusuz,
Kusura bakmak olur mu? Bazen her şeyden uzaklaşmak istediğimiz oluveriyor. Yeter ki sen iyi ol...
Tez zamanda tatlı tatlı mutluluk haberlerini anlatacağın yeni blogunda olmanı diliyorum.

absalom dedi ki...

oğretmenim yok yok vallahi izmire gotürecek en sonunda beni...
hani soyle bir odun alıp gideceğim:)))

hislerimiz karsılıklıdır...
çoğu konuda olduğu gibi.

tez zamanda alacağız isallah iyi haberini.

E S M İ R dedi ki...

Sevgiyi böylesine yüce ve taaa derinlerde hissedebilen yüreklerden duymak nasıl iyi geldi!.Tahir ve Zühre olabilmek kolay değil!..ama bloğundan yayılan sevgi dolu sinerji çok güzeldi..Hem sizi hem de yorum yapan arkadaşların -Sevgiyi içinde barındıran paylaşımlarını-düşüncelerini yürekten alkışladım!..

Teşekkürler absalom..

absalom dedi ki...

esmirrrrrr :))

aman efenim ben tesekkür ederim arkadaslar adına da tesekkür ederim...

ay pek memnun oldum aksam aksam...
pek sımardım:))

sağolasın.
varolasın.