2 Mart 2013 Cumartesi

SOSYAL MEDYA...

simdi güzide arkadaslarım sosyal medya denen bi kavram çıktı malum...
nedir sosyal medya?
nerden bileyim ben.

bir kere sosyal olmak sosyallesmek ne demek?
türk dil kurumuna danısmam gerek...
bu arada bunu türkiyeli dil kurumu yapiciğiz galiba bilemedim:))
soyle diyo,
toplumla ilgili,toplumsal.
yannız bravo vallahi sahane açıklamıslar.
çok aydınlandım.

bana gore bir grubun üyesi olmak...
birden fazla kisiyle ortamlara akmak...
birden fazla kisi olacak ama tek kosul bu...ortam onemli değil...
karsılığı asosyaldir bunun...
yani oküz gibi tek basına dolanırsan sosyal olamazsın.
a sosyal olursun.
a oküz bir nevi.
bu kadar anlatabildim tam tarifini yapacak arkadas varsa yapsın lütfen...

medyayı zaten biliyoruz...
sosyal kısmıda boyle.
e ikisi birlesince?
onemli birsey oluyo.
sosyal medya onemli bisey kıymetli arkadaslarım...
yani aslında hepimiz sosyaliz hepimiz medyayız.
hepimiz sosyal medyayız

yanlız pek anlayamadığım bir sey var bu sosyal medya konusunda bir fikir danısmak istiyorum....

-simdi su kafede çikolatalı süt içiyorum (fötö var burda tabi)

-cerenle berk gülerken...gülüyoruz (fötö var burda tabi)

-sabahatle abdul tatil çıkarken...çıkıyoruz (fötö var burda tabi)

-asumanla yiğit eve giderken...gidiyoruz (fötö var burda tabi)

-mustafayla süheyla yemekte...yiyoruz (fötö var burda tabi)

simdi efenim...
anlayamadığım su...
bu bir sosyallesme midir?
yoksa ben burdayım hayvanlar ahahaaa gorün iste midir?
teshir kısmına girmeyeceğim zaten...girmem boyle toplara:))
mesaj mıdır yoksa?

yaaa sen beni sutladın amma bak gor neler kaybettiğini elin oğlu beni nerelere gotürüyo mesela ...
bilmem:))
ne bileyim ben.

kritik durum sudur, iliski durumun...

aha kavga ettik iliskim yok yazıyorum valla yazıyorum nurten bak yazıyorum...
yaz lan yazmazsan adam değilsin sen yaz bende yazacağım...aha yazıyorum.
iliskim yok.
e aldık 10 dakka sonra gonlünü...
iliski var.
temem o zaman benimde var.
nası bi iliski?
iste bunu bilemiyoruz.

mesela feysbuktan ornekler vereyim...
ulen kardesim dahi bana kızdı feysbuktan engelledi beni iyi mi hahahaaaa.
oz kardesim yahu.

sonra kardesimin yaptığını hatalı bulup kınayanlar çocukluk bu diyenler...kendileri kızınca engelledi beni iyimi...
ben engelli oldum.
isin kotüsü engellendiğimi dahi bilmiyorum baskaları soylüyo.
nerden bileyim ben:))

simdi kıymetli arkadaslarım bir yerde bir sıkıntı var...
yahu küseceksen küs...
amma boyle küsülür mü yav?
ulan oz kardesim bana küsmüs...
küstüğü için feysbıktan engellemis...
nooldu?
küstüm engelledim seni
.
olur mu?
olmaz.
olmaz yahu.

tabi bir de duygusal iliskiler kısmısı var bunun...
sen o kadar fötö koy iliski durumunu gozümüze gozümüze sok...
bi kavga.
haydiiii.
nolucak simdi?

bütün fötöları sil...
bütün yazısmaları sil...
bütün arkadaslarını esini dostunu sil...
ohooo çok uzun is.
amma elden bisey gelmez.
sileceksin.
silmezsen kapıyı kapatırsın.
kapı açık kalacak kural bu.

yeni bi sayfa acacaksın...
mesela blok diyelim...
bloku kapatacaksın mecburen yeni bir adres alacaksın...
yeniden yeni seyler yazmaya baslayacaksın..
baska birini yazmaya baslayacaksın...
hatta her ayrıldığında bir blok acacaksın...
anlatacaksın anlatacaksın...
bi tekme.
hop yeni blok.
bu sefer yenisini anlatacaksın....
bi tekme bi ayrılık...
hoppp.
yeni blok.
e bi daha...
hop..
yeni blok.

bitmeyecek:))
olmayacak...
bunun sonu yok kıymetli arkadaslarım.

kimsenin günahını almak haddime değil...
bana ulasamasın diye de yapılabilir bu is...
kısmetimi kapatmasın diye de yapılabilir...
sıkıntılı arkadasları sıkıntılı isleri tenzih ederim.
benim isim ikinci kısımla...

güzide arkadaslarım...
bir tane kardesi feysbuktan küsmüs bir adam olarak yazıyorum bunları sakın ha alınmayın...
bir tane kardesim yahu baska yok.
yok yani.
bi tane.

iliskileri beceremedik...
vefayı beceremedik...
ayrılığı beceremedik...
kavusmayı beceremedik...
iyi de...

küsmeyi bile beceremiyoruz abi...

piki...
anılarını nasıl "geri donüsüm" kutusuna sürükleyip bırakacaksın arkadasım?
ver bana oyle bir teknoloji...
gelip elini opeyim.

sandık altlarında bırakmayınız güzel anılarınızı kıymetli arkadaslarım...
yazık olur...
ayıp olur...
günah olur.

yiğidi oldüreceksin...
hakkını yemeyeceksin...
en büyük kural budur.

ben demiyorum.
halk diyor bunu.

hakikaten en büyük kural budur.

duyurulur.


24 yorum:

suvebeyaz dedi ki...

:))))
facebook'u ve blogu bi ara kapamış birisi olarak okudum yazdıklarını:)şimdi arkadaş, insan bazen iletişim kurmak istemez dış dünyayla, bazen anlatmak anlamsız gelir, bazen anlatılanları dinlemekten yorulur, ara verilir be hacı, bu kadar keskin yorumlamasan:))
ama yaşadıklarını inkar, geçmişini yok sayma başka bi rahatsızlık ki bu sosyal medyadan bağımsız, başlı başlına sosyolojik psikolojik efenim antropolojik bi olgu, tez araştırılsın derim:)
kardeşine de helal dedim, napsın belli ki gerçek yaşamda ulaşamamış, face den tavır koymuş:))

absalom dedi ki...

su ve beyazzzz günaydın:))

simdi efenim nasıl helal derim yahu hahahaaa.
bu devirde ulasamamak mı var?
kızdım ben sana engelledim konusu bu direk:))

asıl onu ayıplayanlar boyle yaptı diye kızanlar bana kızınca aynısını yaptı iyimi:))

evet ya bazen daralıyor insan ben de yazmadım kaç zaman sonra olmadı dondük dolastık geldik iste.

piki...
sosyolojil psikolojik antropolojik hatta topolojik arastıralım hahahaaa.
bi o kalmıstı zaten arastırmadığım onu da arastırayım :)))

e sahane bi pazar olsun o zamanda.

Zeugma dedi ki...

''yani oküz gibi tek basına dolanırsan sosyal olamazsın.
a sosyal olursun.
a oküz bir nevi.''

Biliyordum ki:)
absalom'un yazısı bana Pazar neşesi olacak diyerek geldim.
Koptum yukarıdaki sözlerine :)))

Gerisini okuyamadım henüz :)))

Zeugma dedi ki...

Sosyal medya deyince benim aklıma gelen tek şey Twitter'dır. Kaç yıldır boşuna beklemişim. Şimdi aktif olarak kullanıyorum denebilir ve çok yararlı olduğuna inanıyorum. Gündemi yetkin ağızlardan (buna Cumhurbaşkanı dahil) online takip edebilmenin, gerekirse yanıt vermenin değeri paha biçilemez. Her türden insanın duygu ve düşüncesini anlık görebilmek de kişinin ufkunu açıyor doğrusu :))
Facebook'u ne güzel tanımlamışsın öyle. Onunla hiç aram yoktur biliyor musun? Aynen dediğin gibi bence de...

Ellerine sağlık absalom.

Sana ve sevdiklerine güzel bir hafta dilerim...

absalom dedi ki...

zeugmaaaaaaa :))

merci efenim merci.
kopalım zaten yahu nedirkine yani.

yannız yine soylemeden gecemeyeceğim harika bir is yapıyosun blokunda çanakkaleyle ilgili.

içim titriyor.

ellerine kollarına sağlık tekrar.

absalom dedi ki...

evet güzel bi hafta olsun...
bizimkisi nacizane hiciv zaten zeugma.
sozümüz meclisten dısarı her zaman.

bi türlü ısınamadım twitıra feysbuka amma aslında çok avantajlı farkındayım.

bülbülü altın kafese koymuslar illede blokum demis hahahaaaaa.

sahane bi hafta olsun o zamanda.
bilmukabele efenim.

Pabuc dedi ki...

Benim pek belirgin bir özelliğim var ki severim de bu özelliğimi;tembellik..Tembelin önde gideni olabiliyorum bazen ..Onun için her anımı paylaşamıyorum.

Blog açıp kapatanlar ,her seferinde başkalarını anlatanlar mı varmış vay bee ! Çok manyak var bu alemde biliyordum da bunu bilmiyordum işte..

Br de blog yazarlarının saplantılı takipçileri var...Her sözünü kendine söylenmiş sayan arızlar var...

Ama konu aşırı sosyalleşmeydi
yani benim gibi iki lafı bir araya getiremeyen birine uzak bir konu;)

Ben kafama uyanlarla sosyallşirim
çıkarım gerisiyle ilgilenmem..Fotografı da oalylara yorumlarımı da blogumda paylaşmayı severim..Yediklerime gittiğim mekanlara fazla takılmam çünkü ilginç şeyler yemem ilginç mekanlara takılmam zaten :)

Yorumcunun iyisi;fazla saçmalamadan uzayanıdır (ben de uyayım bu kurala)

Bu dediklerini dikkate alacağıız absalom :)

absalom dedi ki...

pabuçççççç:))

ben de tenbelim yahu iyidir tenbellik...

estağfirullah ne demek saçmalamak dilediğin kadar yazabilirsin sana hersey serbest bu sayfada...

kisisel almamak lazım zaten ben genel bisey yazıyorum...
yoksa dileyen açar dileyen kapatır bana ne.
amma ben de dalgamı geçerim.
ona ne dimi ama ahahahaaaa.

Pabuc dedi ki...

Bir ara bir bloggerin öldü haberi yayımlanmış blogunda ...Bİl bakayım ne olmuş sonra ? Adam gitmiş başka blog açmış :) Delilerin hepsi beyaz gömlekle hastaneye alınmıyor ki bazıları da böyle dışarı da kafasına göre takılıyor işte :)

İyi ki tembelim ..

;)

absalom dedi ki...

hahahaha ben biliorum o mevzuyu ya...
esek kadar adam oldü diye arkadasına yazı yazdırmıs yada kendi yazmıs ben arkadasıyım diye.

insanlar beya beya üzüldüler kim üzülmez.

sonra da çıkıp utanmadan ben sizi test ettim dediydi ahahahaaa.

oha ulan yuh ulan dedimdi pabuç.
e hastalık türlü türlü.
alacaksın direk kapatacaksın bi hastaneye tedavisini olacak çıkacak hahahaaa.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

aman ne uğraşmıştı benimle o ölen ve sonrasında dirilen adam :)
önce üzülmüş, sonra da tabi çok sinirlenmiştim bizi aptal yerine koyduğuna ve bloğumda yazı yazmıştım her iki durumla da ilgili
hoşuna gitmemişti beyfendinin...sonrasında boy boy benim foto ve yorumlarımı kendi yorumuyla yayınlamıştı günlerce bloğunda :))
hiç bu kadar tıklanmamıştı bloğum :)))
sosyalliğime katkı sağladığı bir gerçek ama :))))

neise efenim söylediklerinize katılıyor fazla sosyalliğin iyi bişey olmadığını düşünüyorum

çok güzel bir hafta olsun...

absalom dedi ki...

nasil yani beya beya senin fötölari mi yayinladi?
aynur varsa linki felan gönder yahu eğlenelim biraz:)

hem sen niye uğrasiyosun adam ölüp ölüp diriliyo maazallah hahahaha

allam allam ne günlere kaldık:))

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

aman ne üzülmüş ne üzülmüştüm...sanki birebir tanıdığım birini kaybetmişim gibi olmuştum...sonraaa puff, amaç dikkat çekmekmiş demek ki :)
gerçi yaşıyor olmasına kızı adına sevinmiştim ama benim kızdığım hepimizin duygularıyla böyle fütursuzca oynamasıydı.
nasıl bir numaraysa bu anlamak imkansız benim açımdan...

evet evet günlerce sürdü vallahi :)
sonra bütün yazılarını yayından kaldırdı
hatta gece yazıyor ertesi gün yayından kaldırıyor yazılarını
halâ öyle mi bilmiyorum, linkini falan boşver, yine sardırmasın, uğraşamam :))

aslında ben uğraşmadım, o uğraştı ben ve birkaç kişiyle daha
neyse bu da blog anısı olarak kaldı hafızamda :)

Kediye Kafa Atan Psikopat Fare dedi ki...

facebookun en çok sevgililerin birbirine sevgi gösterisi yaptığı sabah saatlerini seviyorum
- günaydın aşkım
*günaydın hayatımın anlamı...

sonra diyolar ki psiko neden küfür ediyon?

absalom dedi ki...

yannız aynur ben samatayı kaçırmısım temekki tüh:))

numara değil yahu hastalık bu...
direk çocukluğuna inicen arkadasın uzan evladım diyerekten:)))

boyle dikkat çekme mi olurmus.
boyle blok anısı düsman basına vallah,i hahahaaaaa.
neise çok geçmis olsun efenim.



absalom dedi ki...

hahahahahaa
psikoooooo:))

yahu çok kaybolma ozlüyorum vallahi.

bunu kaçırmısım ben boylede mi deniyo?
bosa yasadık valla bu zamana kadar.

hahahaaaa.

aneam pek keyifliyim bu aksam niyeyse.

MAYRI dedi ki...

yaa beni en çok şu engellemeler gıcık ediyo...

sülaledeki yeni yetmeler önce arkadaş oluyo sonra engelliyo... niye kine...

anam bastı bacaklar ya bu mayriş tize bizim her şeyimizi göreyo.. anama bubama söyler mi kine diyo basıyo engelleyo feysbıkı ve tivisti...

halbukim aha ben ne saf duygularımınlan bebelerin başına bişe gelmesin deyo kollayıp gözlüyodum....

Allah canımı almasın ki heç bi art niyetim yoğudu....


absalom dedi ki...

engellemeler feci evet...
isteyen isteyeni engellesin de.
çok yakın es dost engelleyince kızıyo insan.
konduramıyo hani.

senin tesbit doru ama seninkiler rahat edemiyordur sen olunca :))

MAYRI dedi ki...

Rahat edemedikleri için beni engellediler... başka bir isimle hesap açtım takibe aldım...oğlum gidip söylemiş onuda engellediler... biraz da muzurluk bende canım... aslında oğlum resimini çekmemden hoşlanmıyor (bende zırt pırt çekiyorum huyum kurusun)... bende onlarla çektirdiği resimleri dosyalıyordum.... bu engel benim elimi kolumu bağladı.... kaynaklarım kurudu.... face den twit den şikayetçiyim..... görünmezlik hakkı istiyorummmmm....ha ha ha
<:))

absalom dedi ki...

hahahhaaaa
temem sikayetci oalım mayri...
olmaz bole mayrinin herseyi takip edip bilmesi lazım :)))

feysbukuda tvtitırı da kınıyorum:))

Sokak Kedisi dedi ki...

Şşşşşt Absalom, az önce 62 fotoluk bir kamp albümü paylaştım cümle alemle :)))

Şimdi beğenip güzel şeyler yazıyor arkadaşlarım, ben de teşekkür falan ediyorum kibar kibar.

Sosyalim
Sosyalsin
Sosyal

:)))

absalom dedi ki...

hehehhee
62 tane hemde:))

sozüm meclisten dısarı sokak kedisi yahu:))
hem biz niye goremiyoruz kamp resimlerini bizim neyimiz eksik.
dimi ama :))

Sokak Kedisi dedi ki...

Hahahahaaa engelledim seni :)))



absalom dedi ki...

sende miiiiiii:)))

yahu ne bu çilem benim.
hahahhaaaa.

engelli oldum ben:))