15 Mayıs 2013 Çarşamba

GELME...ANLATAMAM.

gelme sen buralara gülüm...

benim memleketim büyüktür çileler çekmistir...
kadir kıymet bilirdir halkı...
vefa bilir.
oyle oğrettiler bize oyle gordük.

simdi oyle değil.
değistir artık fikrini...
gelme buralara gülüm...
üzerler seni.

benim memlektimde ya ondansındır...
ya bundan.
ortası yoktur.
ne kadar bağırırsan çirkeflik yaparsan o kadar haklı olursun...
fikir tartısması bilmez benim memleketim...
inandığı doğruyu dayatır sana bu doğru kabul et diye.
dinlemez bile seni.

gelme buralara gülüm.
incitirler seni.

seçip basıma getirdiğim bıyıklı adamlar ana avrat dümdüz gider birbirine benim gazi meclisimde....
bir tek laf demez benim halkım.
yazıklar olsun demez.
o baslattı der.
o yaptı der.
tahrik oldu der.
diğerinin suçu der.

sen bunu anlayamazsın...
ben de anlatamam...
gelme buralara gülüm.
bunları sana açıklayamam.

hatayda onlarca insanımız olür...
olüm tanıdık birseydir benim memleketimde.
normal gorülür.
hiç utanmadan arlanmadan çıkar o bizim ünlü heybetli büyüklerimiz...
ona çamur atar buna çamur atar hep baskası kabahatlidir hep baskası suçludur...
kervan boyle yürür benim memleketimde.
herkes ak kasıktır.
hep baskaları günahkardır.
giden gittiğiyle kalır.

gelme buralara gülüm.
anlat dersin bana nasıl olur nasıl olabilir...
can dersdin yahu can bu.
susarım...
anlatamam.

senin memleketinde politikacıların bile...
azıcık yüzü kızarır...
azıcık utanması olur...
benim memlekette....
arsızlık yüzsüzlük diz boyudur...

ben bir fenerbahçeliyim biliyorsun...
gitti koç gibi burak...
fenerbahçeliydi tek suçu üzerinde fenerbahçe forması olmasıydı...
o burak...
galatasaraylı olsaydı...
üzerinde galatasaray forması olsaydı...
bu kadar üzülmez miydim?
ne farkederdi?
acının rengi mi olur?
acının dili mi olur?
acının dini mi olur?

bin kere belasını versin boyle galibiyetin...
bin kere kazansaydı galatasaray.
burak sen olmeseydin.

simdi koca koca adamlar çıktılar anlatmaya çalısıyolar...
onlarda suçlu değil karsıdaki suçlu yine.
anlamam gülüm.
anlayayım ki anlatayım.
yapamam.
ben sana burağın neden oldüğünü anlatamam.

benim memleketimde...
erkeğin hodüğü çoktur...
magandası çoktur...
dünyaca ünlü diye ovündüğümüz akdeniz sehrinin...
en güzel yerinde...
giyer beyaz atletini yanında karısı kızı var...
senin yanındaki kadına bıyık burkar hiç gocunmadan saklamaya bile gerek gormeden.
donla denize giren ergen çocukları da bu millet yetistirdi...
yavru kopeği okulunun camından betona atan çocukları da bu millet yetistirdi...
eseğe tecavüz eden çocukları da bu millet yetistirdi...
koyuna kuzuya tavuğa tecavüz etmeye çalısırken yakalanan bu cocukları da bu millet yetistirdi.

benim memleketimin erkeği amannn kadın mı...
elinin kiri diye yetistirilir...

gelme buralara gülüm...
gorme bunları...duyma bunları...
anlat dersin bana izah et...
dilim tutulur.
susar kelimeler.
yapamam.
anlatamam.

benim memleketimde kadının da hodüğü çoktur...
hodüklük parayla değil bu  memlekette...
aksine serbesttir..
ana avrat dümdüz giden hayatımda duymadığım küfürler eden kadınlar tanıdım ben memleketimde....
bakma eğitimli güzel dünya iyisi...
kariyerini soylesem aklın çıkar.

bir arkadasım çağırdı acil....
gittim.
elinde rakı kadehiyle kaynanasının yanında kocasına tekme tokat giren kadınlar gordüm ben...

kaynana nedir onu da bilmezsin sen...
kocasının anası.
kaynana derler bizim buralarda.

bizim buralarda herkes aynı seyi düsünür...
e bisey olmusta yapmıstır...
yoksa niye yapsın?

ama sen düsünmezsin düsünemezsin aklına dahi gelmez....

sebebi her ne olursa olsun...
sonuç bu olamaz dersin.
tavır bu olamaz dersin.
yok artık derdsin.

benim memleketimin kadınları sakın oğlana ezdirme kendini diye yetistirilir...
ezdireceğine hersey mübahtır diye yetistirilir...

ya da direk ezdirilir...
ortası yoktur.

sen gelme buralara...
anlamazsın anlayamazsın kendini bildiğinden beri hakları için mücadele ettiğin kadınları dahi anlamazsın benim memleketimde gülüm.

anlat dersin bana...
ağlayasım gelir.
anlatamam.

herkesin dini kendine...
herkesin fikri kendine...
herkesin yasayısı kendine demiyor artık benim halkım.
sen oyle bilirsin.
eskidendi o.

bir millet cinnet geçiriyor toplu halde gülüm....
bir millet deliriyor.

sen türkün sarkısını çalarken uzak diyarlarda memleketinde...
türkün adaletinden bahsederken....
çocuklarına dahi türkçe oğretirken.
bir millet burada türküm diyemiyor.

ah ahhh.
gelme buralara gülüm üzerler seni.
ezerler seni...
incitirler seni...
vallahi seni orgüt üyesi yaparlar dakkada....
vatan haini diye içeri atarlar seni.

gozyası dinmez benim güzel memleketimde...
kan bitmez...
kan üzerine pazarlıklar yapılır...
yapanlar alkıslanır.

ne diyeceğini bilemezsin...
kendine bile anlatamayacağın seyler olur her gün...
ama hergün.
kendime anlatamadığım seyleri sana nasıl anlatayım?
sorarsın...
anlatamam...

toplu bir cinnetteyiz...
delilikteyiz...
millet olarak cinnet geçirmekteyiz.

üzerler seni...
kırarlar seni...
insanlıktan çıkarırlar seni.

sonra bana fotoğraftaki anneyi anlat dersin...
neden günlerdir bu fotoğrafa bakıyorsun dersin.
nedir bu dersin.
nasıl dersin.
niye dersin.

yapamam.
anlatamam.

utancımdan olürüm...
kahrımdan olürüm.

gelme...
gelme gülüm.


47 yorum:

öykü dedi ki...

zaten cok uzuldugum bır konuydu..
nasıl yazmıssın boyle..


resmen ıcım doldu...


cok ama cok uzgunum.

Baykuşun Notları dedi ki...

:( Günlerdir çok karanlık, kötü bir bulutla sarılmış gibi hissediyorum. Neler oluyor Ülkeme, ne yapıyor bu insanlar, bir insan bir başkasına nasıl yapabilir tüm bunları diye düşünüyorum.

Ama adı üstünde işte insan.
Evrendeki en kötücül varlık.
İnsan olduğu için yapıyor. ''Güç'' onun için her şeyden önemli olduğundan. Karnını doyurmak için, sevdiğini koruma güdüsüyle falan değil! Sadece sahip olduğundan daha fazlasını istediği için!
Kahretsin.

absalom dedi ki...

oyküssss...

bilirim yazıp sildiğin yazıları da.
kederini de.

sen de bilirsin beni...
hadi hiç bisey olmamıs gibi devam etmeye çalısalım yenilmeyelim gülelim inadına...

eh amma...
kalp bu yahu.
odunun da kalbi vardır.
ne kadar sabretsede bunalır.
daralır.

ağlama karalar bağlama sakın...
güzel günler goreceğiz cocuklar:)))

absalom dedi ki...

baykus...

neler oluyor benim ülkeme?

vallahi bilmiyorum.
cinnet geçiriyoruz millet olarak galiba.

asla küçümsemedim milletimi...hiç bir zaman da küçümsemem.

amma.
biseyler yapmak lazım.
toplumca terapiye girelim abi.
nedir bu?

ahlak edep yoksunu olduk yahu.

özii dedi ki...

Herşeyi söylemişsin , geriye kalmamış birşey ..ve güzel günleri görmek istiyorum ülkem için çocuklarımız için...
Ama bakınca acılar diz boyu hatta yeri geliyor hepimiz boğuluyoruz

Siyah Kaknus dedi ki...

Söylediklerin birebir tastiklediğim sözler.
Dejenereliğin buncası fazla,
ammavelakin...
Çok üzgünüm.

absalom dedi ki...

oziiii:)))

daraldım ben eserrim gürlerim...
geçer sonra.
enseyi karartmayacağız.
güzel günler goreceğiz :)))

absalom dedi ki...

siyah kaknus:))

ben de üzgünüm...
aslında makul olan makul yasayan herkes üzgün...

boyle ne olup bitiyo diye bakıyo çok insan.

üzülme.

bakma bana sen....
daraldım azıcık.

aysema dedi ki...

"Bir offf çeksem karşıki dağlar yıkılır..."

absalom dedi ki...

sevgili, oğretmenim....

bir of çekiniz...
yıkılsın dağlar.

vallahi benimde of çekesim var.

Asis dedi ki...

:((( benim artık tüm sözcüklerim tükendi.. Benim artık umudum yok :( çok güzel bir anlatım açık net.

absalom dedi ki...

asis:))

bak simdi soyle yapalım...

ben çok daralaınca bunalınca yazıyorum bunları...
aslında makul çoğunluk...
hepimiz üç asağı bes yukarı aynı fikirdeyiz bilirim...

biz çoğunluğuz aslında farkında değiliz...
senden benden akp den cehape zihniyetinden salı günü yapılan soytarılıklardan bağımsız...

biz makul çoğunluğuz.

kaybetme umudunu sakın ha...
inadına...
o ikon mu deniyo ne adına...
iki okta üst üste
ve bir parantez yapacağız.

:)

bak boyle.

ağlayacağız zırlayacağız yanacak yüreğimiz.

amma..
enseyi karartmayacağız.

deal:))

Yazgüneşi dedi ki...

bin türlü şey yazdım
sildim

kelimeler kifayetsiz kaldı

içimde bir yerler koptu
nedendir anlatamadım
sonra tuttum
bir fotoğraf çektim
ben benden koptum
kopuşu aşka bağladım
--hep öyle yaparım--
en kolayı o çünkü
hele acılı bir aşkın içinde değilse insan bencileyin..
neyse
anladın sen

VuslaT dedi ki...

Üst üste geldi birçok üzüntü..Keşke bitse, son olsa, bir daha elem, keder gözyaşı, haksızlık, musubet, kötülük uğramasa buralara. Gelmeyen onlar olsa biz gelsek..

Pabuc dedi ki...

Yazını geç gördüm bu saatte uzun ve ciddi cümleler kuramayacam..

Ama sen düşüncelerini çok güzel dile getiriyorsun absalom,helal...

G.o.D dedi ki...

Yazının yalnızca ilk 5 6 cümlesi ve son bir kaç cümlesini okuyabildim. İnsan nefes alamıyor gerçekten...

Mahmutun güncesi dedi ki...

Ne güzel yazmışsınız.''acının rengi mi olur?'' sözü bitirdi beni.
Gözümüzün içine baka baka yalan söyleyip ondan sonrada ahkam kesenlerden hoşlanmıyorum.Yalancılardan hoşlanmıyorum.Yalan söyleyenin yalanına doğruymuşcasına kabullenen de hoşlanmıyorum.Empati kuramayan insandan hoşlanmıyorum.Hep ben diyen insanı görmek dahi istemiyorum.
Ve avazım çıktığı kadar ''YALANCI'' diye bağırmak istiyorum.

Uyuşuk Hayalperest dedi ki...

Bir de bunlar müslüman bir ülkede oluyor ya... o ayrı can yakıyor, ayrı..
Ne denir ki, demişsin zaten her şeyi.

absalom dedi ki...

yaz günesi tam da oyle oluyor iste...

ne soyleyeceğini bilmiyor insan.
ne yazacağını bilmiyor.
ne yapacağını bilmiyor.

nesei.
anladım ben:))

absalom dedi ki...

vuslat ah vuslat...

elem keder gozyası haksızlık hukuksuzluk hiç girmedi ki meleketimden...
gitse bi...
sonra gelmese diye dualar etsek.

gitmedi meret gitmedi...

absalom dedi ki...

pabuç:))

absalom dedi ki...

god okuma bosver zaten...

ben de yazarken okumadım sanki...

daralttılar bunalttılar bizi nefesimizi kestiler.

absalom dedi ki...

mahmut...

o hoslanmadıklarından bende hoslanmıyorum.
ama en çok onları alkıslayan yalakalardan hoslanmıyorum.

bağırmak lazım belki de.

absalom dedi ki...

uyusuk hayalperest...

bi baksana cevrene.
hangi müslüman ülke güllük gülüstanlık?

kan gozyası insan parçaları eziyet zulüm...

alahuekber diye bağıran birini duyunca korkuyorum artık düsünebiliyo musun?
allahu ekber yahu.

kimi kesecekler yine allah adına kimin kafasını koparacaklar allahuekber diyerek kimi kursuna dizecekler diye.

ayrı yanıyor canı insanın evet...
acının dini olmaz amma.
ayrı yanıyor can elde değil.

Zeugma dedi ki...

Memlekette ne var ne yok hepsini yazmışsın absalom..
Ellerine sağlık valla..
İki kez okudum hatta. Katılmadığım tek bir görüş yok!
Ama diyorum ki:
Sürekli ''Gelme'' diyorsun absalom..
Biz gelmişiz bir kere, hep buradayız, hepsini görüyoruz bunların. Kafayı oynatmaya ramak kalıyor çoğu zaman. Hani ''aklın çıkar'' demiştin ya. Aynen öyle oluyor!

Bildiğin bir çare var mı???

Zeugma dedi ki...

Memlekette ne var ne yok hepsini yazmışsın absalom..
Ellerine sağlık valla..
İki kez okudum hatta. Katılmadığım tek bir görüş yok!
Ama diyorum ki:
Sürekli ''Gelme'' diyorsun absalom..
Biz gelmişiz bir kere, hep buradayız, hepsini görüyoruz bunların. Kafayı oynatmaya ramak kalıyor çoğu zaman. Hani ''aklın çıkar'' demiştin ya. Aynen öyle oluyor!

Bildiğin bir çare var mı???

absalom dedi ki...

zeugma...

kıymetli arkadasım,
hani olur ya sevdiğimiz birine biz laf soyleriz ama kimseye ettirmeyiz.
e memlekete de oyle.
kimseye laf ettirmem ama ben ederim.

çare var mı?

enseyi karartmayacağız...
vatan bir tane baska yok.
yaraya tuz basacağız.
ciğeri dağlayacağız.
ama enseyi karartmayacağız.

bücürükveben dedi ki...

absolomcum (cim, cum lu konuşurum ama hoşlanmazsan söyle)memleketin halini şiirle öyle bir anlatmışsın ki, yani diğer arkadaşlar söylemişler söylenecek her şeyi ne desem az kalır zaten:(sağol eline sağlık...

not: redhack jandarmanın (ki, malum her kurum gibi akp'nin emrinde jandarma )gizli yazışmaları ortaya çıkartmış Reyhanlı saldırısın yapanın muhalif denen teröristlerin yaptığı üstelik önceden haberlerinin olduğu ortaya çıkmış!!!! Yani bunlar savaş çıksın diye bile bile göz yummuşlar!!

absalom dedi ki...

müjdeciğim:))

bak sen de bana soyle cimli cumlu konusursam ve hoslanmazsan:))

emin ol...
benim gibi makul çoğunluğun hisleri aynıdır emin ol.

kimi ne yazacağını bilemiyor...
kimi ne soyleyeceğini bilemiyor...
kimi çekiniyor.

olsun.
enseyi karartmayalım müjde.

gitme olur mu.

ahestebeste dedi ki...

Merhaba, keşke google+ paylaş eklentiniz olsaydı, paylaşabilseydim.
Hem kederlenir hem de düşünürlerdi.
Ellerinize-kalbinize-aklınıza sağlık.

absalom dedi ki...

ahestebeste merhaba...

çok tesekkür ederim efenim sizin beğenmeniz yeterli.

çok merci gonendirdiniz beni.

bir kerede burdan tesekkür edeyim müjde için o zaman:))

ahestebeste dedi ki...

Hala paylaşmak niyetinde-gerektiği düşüncesi içindeyim, plusa geçseniz diyorum:)
Rica ederim, mahcup oluyorum.Ben şanslıydım, Müjde'ye kısa zaman içinde ulaşabildim.O çok değerli bir arkadaşımız, kaybetmemek için seferber oluruz.

absalom dedi ki...

ahestebeste günaydın efenim:))

utanıyordum soylemiyordum ama google plusa nasıl geçilir bilmiyorum:))

ama buluciğim ve geçiciğim:))

ahestebeste dedi ki...

Ben de daha iyi durumda değilim, emin olun:)Kısıtlı bilgimle ben bile yaptıysam, herkes yapabilir.
http://guney59.blogspot.com/ bu arkadaşımız, konu anlatımları ve sorular konusunda gerçekten yardımcı oluyor, lütfen inceleyin.
Ben bir google+ profili edindim ama bunu bloguma tam uygulamadım, çünkü o zaman tamamen plusa geçmemiş olan arkadaşlarımı izlemek çok zor oluyor.Sanırım temmuzdan sonra friend connect özelliği uygulama dışı kalacak.Blogspot ve google plus, bloggerları buna mecbur ediyor bir anlamda.Kolay gelsin.

absalom dedi ki...

ahestebeste çok tesekkür ederim hemen inceleyeceğim:))

yahu sizi de ne yordum ama dimi:))

ah bu teknoloji..
hem iyi birsey
hem basa bela:))

ahestebeste dedi ki...

Yormadınız.
Okunmalı:)
https://plus.google.com/u/0/113491659896200027071/posts

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
absalom dedi ki...

derhal okuyorum efenim:))

ahestebeste dedi ki...

Şuydu efenim:)

Aheste Beste
Shared publicly - Yesterday 4:29 PM

Okunmalı!

http://absalom-ritspa.blogspot.com/2013/05/gelmeanlatamam.html

''gelme sen buralara gülüm...

benim memleketim büyüktür çileler çekmistir...
kadir kıymet bilirdir halkı...
vefa bilir.
oyle oğrettiler bize oyle gordük.

simdi oyle değil.
değistir artık fikrini...
gelme buralara gülüm...
üzerler seni.

benim memlektimde ya ondansındır...
ya bundan.
ortası yoktur.
ne kadar bağırırsan çirkeflik yaparsan o kadar haklı olursun...
fikir tartısması bilmez benim memleketim...
inandığı doğruyu dayatır sana bu doğru kabul et diye.
dinlemez bile seni. ''
Devamı için:

http://absalom-ritspa.blogspot.com/2013/05/gelmeanlatamam.html
Read more

sevgili dünlük...: GELME...ANLATAMAM.
absalom-ritspa.blogspot.com

O kargaşada bulamayacağınızı düşündüm:)

absalom dedi ki...

ahestebeste:))

efenim beni gonendiriyosunuz beni sımartıyosunuz beni utandırıyosunuz:))

çok merci çok tesekkürler.

vallahi utandım:))

efenim ben zaten sımarık bi adamım...
yapmayınız boyle daha fazla sımartmayınız:)))

çok tesekkür ediyorum tekrar.
vallahi yanaklarım kızardı galiba:))

ahestebeste dedi ki...

Rica ederim,'Okunmalı' başlığı ile paylaştığım yazıları, kimin yazdığına bakmaksızın
daha geniş bir çevrenin bilmesinin gerekip gerekmediği fikrime göre paylaşıyorum.
İncelerseniz 'Dinlemeli','İzlemeli' gibi başlıklar da kullanıyorum.
Google+ profiliniz olsa idi doğrudan plus sayfanızdan paylaşacaktım.Ama yazınızın güncelliğini yitirmeden paylaşmak için bu yolu seçtim.
Doğrusu eleştirir misiniz ya da istemeyebilirsiniz diye biraz da icazet almak için size bildirdim:)

absalom dedi ki...

anladım tesekkür ederim tekrar...

bir anlasma yapalım o zaman:))

icazet ne demek askolsun.
savas ve barıs yazmıyorum:))
ve durgun akardı don da yazmıyorum.

bundan sonra...
dilediğinizi yapınız lütfen.
sonra ban soylersiniz olur biter.

icazet ne demek estağfirullah:)))

yanlız...
çok mutlu oldum hakikaten...
müjdeyi tanıdığım için...
ahestebesteyi tanıdığım için...

zaten mutluyum bu aralar:))

ekstra mutlu oldum:))

sağolunuz.
varolunuz.

ahestebeste dedi ki...

Vallahi sayfanızı işgal etmiş olmaktan dolayı mahcubiyet sırası bana geldi:)Dilerseniz bu yorumumu yayınlamayabilirsiniz.Ben Müjde'yi de böyle yorum yağmuruna tutar, sonra da istersen yayınlama derim.Sağolsun o da bana katlanır.
Yazılarınızı lütfen küçümsemeyin.Her yazarın eseri kendisi için bir Savaş ve Barış veya Durgun Akardı Don'dur.
Ayrıca gerçekten çok güzel yazmıştınız.
Ben de sizi tanmış olmaktan dolayı memnun oldum.

absalom dedi ki...

a aaaaaa
bak ahestebeste :))

efenim asla ve de kat-a boyle düsünmeyiniz...
ben bunları yorum bile kabul etmiyorum...
es dost sohbet ediyoruz fikir alısverisinde bulunuyoruz.

reca ediyorum rahat olunuz...
ben yorum seçme denen sey bile kullanmıyorum...

herkes dilediği seyi soyler burda...
açık sayfadır burası.
her fikre...
her bakısa...
açıktır.

sadece hakaret küfür gibi seyleri silerim...
o kadar.

aman deyim sakın ha...
tekrar soyleme ihtiyacı hissediyorum,

bunlar yorum değil...

es dost sohbet ediyoruz.

bir de reca etsem bana "sen" deseniz...

ben de gonül rahatlığıyla ahestebeste diyebilirim o zaman:)))


Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
MAYRI dedi ki...

Üzücü gelişmeler yüreğimizden geçip dile getiremediklerimizi yazmışsın eline sağlık...

Yazını paylaştım

https://www.facebook.com/mayri.hayriyenin.renkleri?ref=tn_tnmn

absalom dedi ki...

mayri mayri...
ah mayri.

daha yazacağım inan bana...
taksimi yazacağım.
gezi parkını yazacağım.

yazacağım.

ne bir millet uyanıyor diye iyimser hayallere kapılacağım...
ne sazlıcesme midir kazlıcesmem midir karsılarına 500 binm kisiyi çıkarırız diyenlerin tahriklerine kapılacağım.

tarafım bellidir.
tarafım halktır.

bak bi pankart ilisti gozüme ağlayacaktım...

ne dini akp ye
ne Ataürk'ü chp ye
ne vatanı mhp ye
ne kürdü bdp ye
bırakırız.
biz halkız.

onların hepsi çapulcu diyenlere...
ben de eyvallah diyeceğim.
ben çapulcunun onde gideniyim.

simdi orada benim arkadaslarım var...
simdi orada benim bir kuzum var.

bu mesele ağaç park meselesi değildir ki...
değil zaten.

kibire karsı...
iktidar olanın arsız sımarıklığına karsı...
senin karsına milyonları dikerim ha tehdidine karsı..
hayatını nasıl yasayacağını ben sana oğretirim...
en iyi ben bilirim...
benim gibi yasayacaksın boyle yasayacaksın diyene karsı.

ofke patlamasıdır.
milattır.

korku perdesinin yırtılmasıdır.

yazacağım gezi parkını mayri...

orada olan herkesin alınlarından ellerinde gozlerinden opüyorum.