5 Haziran 2013 Çarşamba

GEL ARTIK GÜLÜM...

gel artık buralara gülüm anlatacaklarım var...

benim insanım bir değisiktir 
benzemez kimselere.
benim memleketim bir gariptir...
bağırırsın çağırırsın tınlamazda...
yeri gelir hiç beklemediğin anda 
seni mutluluktan ağlatıverir.

ben dahil neler demedik ki bu çocuklara gülüm...
ise yaramazlar dedik
hayatları internet tweetter facabook dedik...
koyun gibiler dedik.
bunlar ezilmeyi sürülmeyi hak ediyor dedik.
kızdık sızlandık sikayet ettik.
benim insanım bir gariptir...
durur durur da...
seni gururdan ağlatıverir.

bu bir korku perdesinin yırtılmasıdır gülüm 
baska birsey arama...
bir korku esiğinin aşılmasıdır.
içinde biriken öfkedir...
hor görülmeye
sürekli aşağılanmaya
azarlanmaya
bağrılmaya çağrılmaya
boyle yasayacaksın denmeye
baskaldırıdır...
baska birsey değil.
susar sineye çeker çeker beklerde.
benim memleketim bir gariptir.
beklemediğin bir anda.
adamın canına okuyuverir.

bendensin sendensin derler aldırmaz...
iyi müslümansın kötü müslümansın diye ayırırlar konusmaz...
çapulcu derler ideolojik derler marjinal derler habire cehape zihniyeti derler
bulasmaz
ayağa zor kalkar doğrudur amma.
kalkarsada artık durdurulamaz.

kibir kötü sey gülüm kibir kötü sey
ben yaptım benim benim hep benim
farkında bile olmadan insan
mazlumdan zalime dönüsüverir
dedim ya benim memlektim biraz gariptir
zalimi faslara kaçırtıverir.

bir millet bu kadar aşağılanır mı?
bir millet bu kadar saf sanılır mı?
bir millet bu kadar aldatılır mı?
gözünün içine bakarak kandırılır mı?
benim memleketim biraz gariptir...
büyüğüne saygısı sonsuzdur amma...
affetmez adamın ayağını kaydırırverir.

bu çocukların
yokluktan ülke kuran adamlar var kalbinde
aşağıladılar gülüm utanmadılar
iki ayyaş...
vicdanları sızlattılar vicdanları
baskı yaparak silinir mi yüreklerden o adam?
sileriz mi sandılar?
yüreklerin dengelerini bozdulular gülüm
bozdukca bastırdılar
yemene içmene dinine herşeyine karıstılar
geldiler yatak odalarına dahi girdiler
acep maneviyatı sadece din mi sandılar?
çok yanıldılar.
gel artık buralara gülüm...
o büyük yürekli çocuklar artık...
vicdanlarını akladılar.

gel artık buralara gülüm...
gel...
bu bir devrim değildir rejime karsı...
bu yüreklerdeki devrimdir
vicdanlardaki devrimdir
gel gidelim o çocukların yanına
her birini aydınlık alınlarından öpelim...
bir nesil kendi iç dünyasının devrimini yapıyor gülüm.
gel ağlayarak izleyelim.

kimseye bağlı olmadan kimseden izin almadan...
kimseyi sallamadan
gülerek sarkı soyleyerek eğlenerek
sortlarla kotlarla terliklerle
gözlerinde güneş gözlükleriyle
kafasında pet şişesiyle
elinde kitabıyla
pankartlarıyla
sevdalarıyla
umutlarıyla

bir nesil kendi iç dünyasının devrimini yapıyor gülüm...
gel artık bir an önce anlatacaklarım var.
anlatacaklarım uzun.
bir tarih kadar.

39 yorum:

öykü dedi ki...



EY TÜRK GENÇLİĞİ!

Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk Cumhuriyetini, ilelebet, muhafaza ve müdafaa etmektir.


demıstı Mustafa Kemal Atatürk


neden genclıge emanet ettıgını anladı butun dünya..


Mutluyum
Gururluyum
Onurluyum.

absalom dedi ki...

oyküs bir nesil...
ben dahil herkesi utandırdı.
kimseye ihtiyaç duymadan
kendi neslini akladı.

gururluyum:))

ahestebeste dedi ki...

aynen şunlardır;
https://vimeo.com/67583154

http://www.youtube.com/watch?v=FgVbpT-TwuM

absalom dedi ki...

budur:))

ahestebeste ben oyle salya sümük biri değilimdir ama bunları izlerken yemin ederim gözlerim doluyor.

henüz farkında değil kimse amma.
bak göreceksin bir daha kimse hiçbirsey eskisi gibi olmayacak.

bu çocukların yönetime el koyma gibi niyetleri zaten yok.

ama bu çocuklar artık gidisata el koymustur.

ahestebeste dedi ki...

Bence farkına varması gerekenler çoktan fakına vardı, ellerinde sopaları ve çok yakında evde zor tuttuklarını iddia ettikleri grubu bu değerli çocukların üzerlerine salacaklar ve zarar vermek isteyecekler. Ama nasılsa öleceğiz, bari yurdumuz ve değerlerimiz için ölelim!

absalom dedi ki...

ahestebeste...
tehditleride sineye çekti bu çocuklar.
korkmuyorlar.

artı parmak sallayıp heyt höyt otur bakiyim diye azarlanmayı artık içlerine sindiremiyorlar.

bak goreceksin hiçbirsey olmayacak.
olursa da iç savas çıkar zaten.
bunu kimse göze alamaz.

herkese hadlerini bildirdiler.

helal olsun.
helali hoş olsun.

aysema dedi ki...

Şimdi çok daha fazla korkuyorum ben biliyor musun? Kimbilir ne oyunlar, ne tuzaklar düzenliyorlardır.
Bugün Taksim'de birileri içki dağıtıyormuş parasız. Dilerim bu tuzağa düşmezler. Çünkü karalamak için her şeyi yaparlar.
Ağlayan bakan, görüşmeye giden temsilcilere "Siz sokaklardan çekilin kalan marjinalleri biz hallederiz!" demiş. Nöbeti bırakmamak lazım.
Ayrıca TRT, PKK'nin daha önce yaktığı bayrak eylemini; Taksim'dekiler yapmış gibi yayınlıyormuş. Çok dikkatli olmak gerekiyor. Yakmadan yıkmadan yaratıcı eylemler sürmeli...
Bu arada yazdıkların çok etkileyici, yüreğine sağlık...

Ben İyisimi dedi ki...

Halkımla gurur duyuyorum. İlk başladığı zaman ki kadar öfkeli değil gençler artık. Sağındakine solundakine daha iyi bakıp tahlil ediyor. Çok yaratıcı sonuçlarda çıktı. Hepsini çok ama çok seviyorum..

VuslaT dedi ki...

Sevgili arkadaşım, kaç gündür ne direnenlere, ne direnişe karşı çıkan cepeye ait tek bir kelime yazmamaya özen gösterdim..

Tarafsızlığımı korumaya özen gösterdim..

Sadece kendimi bağlayan düşüncelerime kısacık yer verdim..

Ben açıkcası bu yorumumu tüm arkadaşlara yazacağım:

Ben uyutulduğumu düşünmüyorum, sindirildiğimi ve kısıtlandığımı da düşünmüyorum. Ben Demokratik, Laik, Hukuk devleti kriteri ile ulu önderimiz Mustafa Kemal Atatürk'ün kurduğu Türkiye Cumhuriyetinin bir vatandaşıyım..ne şu andaki hükümet nede bundan önceki hükümetler beni uyutamaz..Yada uyandıramaz...

Benim kendime ait yaşam alanımı belki çıkardıkları kanunlar ile kısıtlarlar ama yinede özel etki alanıma sirayet edemezler..Bu dün de böyle idi bu gün de böyle..

Nasıl inançlarını yaşarken sen kesin Laik Cumhuriyetimizi yıkmayı düşünüyorsun diyerek insanların beyninden geçen düşünceyi bildiklerini düşünüp onlara zulüm edenlere karşı isem, bu günde insanların doğma ve doğurma özgürlüğüne, birleşip kendileri için haksız olduğunu düşündükleri şeyleri söyleme özgürlüğüne karşı çıkan yöneten kadroya karşıyım..

İnsanları dinlememeye karşıyım.
Doğayı sevmemeye karşıyım.
Benim yerime düşünülüp, bana yön çizilmeye çalışılmasına karşıyım..

Ne açıktan yanayım, ne kapalıdan yana..
Ne hükümet yanlısıyım, ne direnişçi..

Ben barıştan yanayım.
Ben zaten HÜR'üm..

Ben HÜR DOĞDUM; HÜR YAŞARIM..
Hür yaşıyorum..

Bu nedenle güzel arkadaşım, birkaç gündür sessizim..

Bi tarafta değilim. Kendi yanımdayım..

Kendimle baş başayım..

Dünya çevre günün kutlu olsun..
Miraç kandilin kutlu olsun..

Herşey gönlünce olsun..

özii dedi ki...

yeni bir tarih yazılıyor emanet edilen gençlerle...

Söylenecek o kadar çok şey var ki patlama noktası neresi diye merak ediyorduk o da oldu şimdi sıradakiler gelsin...

Şaşkın Kova dedi ki...

Fazla söze ne gerek yüreğine sağlık absalom. Bambaşka bir nesil bu çocuklar, 60 model siyaset işlemiyor onlara. O yüzden de anlayamıyorlar ya hala geçmişte yaşamakta direnenler.

Yazgüneşi dedi ki...

her yer taksim her yer direniş

desem
yeter zaten
di mi
:)

bu arada ankara istanbul gibi bayram havasına hiç giremedi
en sert müdahalelere biz maruz kaldık..
olsun
direniyoruz

genç değilim ben
ama ruhum genç noolmuş :)

absalom dedi ki...

sevgili öğretmenim korkmayınız...

umuyorum sıkıntı yasanmaz umuyorum.

hangi bakan o bilemedim bakacağım hemen.
öğretmenim zaten bu çocukları buralara döken bu uslub.
azarlama aşağılama itip kakma.

çapulular...
tencere tava aynı hava...
bir kasık suda boğarız...

ben sanmıyorum sıkıntı yasanacağını...
bu çocuklr dünyayı ayağa kaldırdılar.
büyük sıkıtılar olacağını düsünmüyorum.
umuyorum.

absalom dedi ki...

ben iyisimi günaydın:))

neden daha az öfkeliler biliyor musun?

artık anladılar ki sesleri önemli...
kendileri önemli...
geri adımlar atıldı.
dünyadan ses geldi.

artık yok sayılan nesil...
var olduğunu birseyleri değistirebileceğini anladı.

sahane bi gün olsun o zamanda:))

absalom dedi ki...

vuslattttt:))

bu çocuklar bir pankart açtı herseyin özetiydi benim için,

ne dini akp ye
ne atatürkü chp ye
ne vatanı mhp ye
ne kürdü bdp ye bırakırız diye.

bu çocuklar sadece sunu söylüyor,

bırak beni bana karısma nasıl yasayacağıma karısma.
bırak yeter.

bu kadar.

ben tarafım.
çocukların tarafıyım.


seninde kandilin kutlu olsun:))

absalom dedi ki...

oziiii:))

günaydın günaydın.
eşik asıldı.
artık anladılar önemli olduklarını.
neler yapabileceklerini.

sahane bi gün olsun:))

absalom dedi ki...

komşuuuuuu:))

özledik komsu...

vallahi aynen öyle.
60 model siyasetle 90 model çocuklar bu kadar yönetilir.

olmadı.
olamaz da zaten.

sahane bir gün olsun o zamanda:))

absalom dedi ki...

nesssss :))

gençsin yahu gençsin...

evet ya ankara biraz daha sertmis oyle duyuyoruz...
olsun.

capon balığı için bunlar...
capon balıklarının geleceği için:))

konusmayı öğrenecekler baska yolu yoktur.

Funda TC dedi ki...

ben de ağlıyorum gururumdan :)

absalom dedi ki...

fundaaaaaa:))

gel beraber ağlayalım.

ahestebeste dedi ki...

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=28nINJ2TPSY#!
Yaratıcılığa ve yeteneğe bakınız!

absalom dedi ki...

ahestebeste bu çocuklar farklı çocuklar:))

güzel çocuklar.
pırıl pırıl zeki...
esprili...
korkuzusz çocuklar.

dün çok korktum kandilde bisey olur mu diye...

onlar ne annelerinin babalarının
ne bizim
ne siyasilerin
ne bıyıklı bıyıklı koca adamların yapamadıklarını yaptılar.

biz halkız.
biriz dediler.

bin kere helal olsun.

suvebeyaz dedi ki...

ben inanıyodum bu çocuklara...yanılmayacağımı da biliyordum:) hepsiyle ayrı ayrı gurur duyuyorum...

absalom dedi ki...

suvebeyazzzz:))

yahu hep enseyi karartmayın derim amma...
ne yalan söliyeyim zaman zaman umutsuzluğa düsüyordum.
yanılttılar beni:))

G.o.D dedi ki...

İhtiyacımız olan şey sadece hepimizin insan olduğunu hatırlamaktı... Öyle ya da böyle hatırlattılar =) Kayıp denen nesil herkesi gerçekten utandırdı =)
Tüm bunlar kimsenin canı yanmasın diyeydi esasında... Umarım artık yersiz tepkiler durulur ve bu tabloyu bozmak için kurulan kumpaslar da son bulur.

absalom dedi ki...

god...
kayıp denen nesil en başta beni olmak üzere herkesiş utandırdı katılıyorum.

helal olsun o çocuklara.
bin kere helal olsun.

NzlGl dedi ki...

Bende
başta burnumun dibinde olan kızım ve oğlum olmak üzere tüm gençleri eleştirenlerdenim.
Ve hayatımda hiç bu kadar tabir-i caizse 'mosmor' olduğuma sevinmemiştim.
Kızım ve oğlumdan tüm gençler adına özür diledim. Onlarla hiç bu kadar gurur duymamıştım.
Telefonda 'oğlum ne olur dikkat et allerjin var senin gazdan etkilenirsin'
dediğimde
'anne gözün aydın allerjim geçmiş hiç etkilenmedim' dedi :)
Atatürk yine haklı çıktı bu vatanı gençlere emanet etmekle.
Neymiş
'ÖNYARGILI OLMAK SONRA KAPAK OLMAK demekmiş:)
sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Hello. And Bye.

Mahmutun güncesi dedi ki...

Çok güzel bir yazı.Evet gençler uyuyor derken esasında bizler uyuyormuşuz.Herkesi ne güzel uyandırdılar.

Smiley.. dedi ki...

helal sana absalomm : )

absalom dedi ki...

nazlıgül...
hep böyle yanılalım hep böyle.

gözlerinden öperim yeğenlerimin.

absalom dedi ki...

mahmut gurur duydum...
gurur duyuyorum o gençlerle.

absalom dedi ki...

smiley:)

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
MAYRI dedi ki...

Çocuklarada sana da helal olsun...

absalom dedi ki...

mayri:))

efenim utandırmayınız beni...
çok merci.
çok merci.

biz bişi yapmadık.
o çocuklar yaptı.

çok merci.

bücürükveben dedi ki...

aaa! Ben bu şahane şiirini nasıl oldu da görmemişim panelimde! Çok üzüldüm ama geç de olsa gördüm, eline sağlık arkadaşım, yüreğine sağlık...bu arada bizim mahallede bitti akşam yürüyüşleri sanırım herkesi tutuklayacaklar söylentisi yüzünden:((en uzun yollar bir adımla başlarlar hadı hayırlısı....:)
sevgiler

absalom dedi ki...

müjde merci efenim çok merci...
aslında şiir değil yahu bu valla utanıyorum şiir kim ben kim.

ne gelirse içten yazıyorum valla.
böle bişi çıkıyo.
aslında şair ruhu var ben de demek ki ben farkında değilim ahahahaa

odunumsu şiir diyelim anlaşalım:))

tutuklasınlar yahu ne yapalım boşver müjde...
sokakta adam kalmayacak tutuklanmayan o olacak:))

güzel günler göreceğiz...
emin ol.
güneşli günler.

Ateş Böceği dedi ki...

Beni araaaaaaaaa ;)))