25 Ağustos 2013 Pazar

DÜĞÜM...

bir düğüne katılmak zorunda kaldım geçen gün güzide arkadaşlarım...
hani küçümsediğimden değil...
zaten düğünler bana göre değil...nefret ederim.
bu da bildiğin limonata kuru pasta olan tanımadığımız tonbul teyzelerin göbek attığı...
makyaj yapıcam diye kendini rezil eden genç kızların göz süzdüğü bir düğün.

altın takmak zorundaydım çünkü damat çok sevdiğim bi kardeşim...
altını takana kadar kepaze olduk ben nerden bileyim düğünü hele altın takmayı abicim.
damat masamızda ayakta biz de 7-8 kişi ayaktayız herkes bize bakıyo....
yarım saat altın takma çabaları...
hani gören de doğalgaz boru hattı takıyoruz zannedecek çocuğa.

yannız bu kadar angaranın bağları....
hoplayıver çekirge....
haydi hoppaaaaa bünyeye dokunduğu için....
yüksek yüksek tepelere çıktık düğünden çıkınca...
ferahlamak için...
bünyeyi resetlemek için...
aldığım negatif enerjiyi dağıtmak için...
çıktık tepeye...
şallarımızı aldık malum tepe esintili...
şehre baktık...
şehrin ışıklarına.

sonra mısırlı esmayı düşündüm...
antakyalı ali ismaili...
ölen üç beş mehmeti...
sıfır sorun diye çıkıp herkesin bizi düşman bellediği şahane dış politikamızı...
ölümlerle anılan dünyanın merkezini mezapotamyayı ortadoğuyu...
düşündüm...
eh arada sırada düşünebiliorum...
düğün oldu mu sana düğüm.

tekrar mısırlı esma geldi aklıma...
antakyalı ali ismal...
kime ağlayacağımıza karar veren kim için üzüleceğimize karar veren birileri var...
onları düşündüm...
insanlar nasıl bu kadar yüzsüz olabilir acaba diye düşündüm...
bunun bir formulü var mı aceba diye düşündüm.

mısırlı esmaya mı daha fazla ağlayayım...
ali ismaile mi...
ikisi de can değil mi arkadaş?
acının milleti mi olur?
acının devleti mi olur?
ölümün benden sendeni mi olur?
mısırlı esmaya ağlayan ama antakyalı ali ismailin adını ağzını almayan ve adamım diye geçinen adamları düşündüm...

sonra...
altını takarken yere düşürdüğümüzü...
kaç kişinin altını aradığını...
yaşadığımız kepazeliği düşündüm düğünde...
boğazım düğüm.
içim düğüm.
dışım düğün.
eh anla işte.

yüksek yüksek tepeden şehrin ışıklarına baktım sonra....

kıymetli arkadaşlarım şaka değil ben hakikaten meşe odununun tekiyimdir...
hani bi oynamaya hoplmaya kalk derler bana....
ben de derim ki...
bir sehpa alın...
ileri geri ittirin pisstte...
benden daha kıvraktır.
yalan da değil hani.

fi tarihinde yine katılmak zorunda olduğum bir düğünde...
beni zorla kaldırdılar halaya...
adı damat halayıydı...
kıramadım kalktım...
çok kıymetli insanlar gel deyince giderim.

müzüğü ilk defa duymuştum...
el çırpmayı ilk defa görmüştüm...
çocuklar gibi şendim.
damat halayında bir yemek masası gibiydim ayrı...
mutluydum.
çok mutluydum.

yüksek tepelerden şehrin ışıklarına bakarken...
meğer her düğünde bu damat halayı çalınıyormuş diye düşündüm...
öğrenmenin yaşı yok ki...

meğer herkes aynı halayı oynuyormuş...
meğer herkes aynı kelimeleri söylüyormuş.
bilmiyordum.

sonra mısırlı esmayı düşündüm...
antakyalı ali ismaili...
birine ağlayıp birinin adını anmayanları.

ölümü ayıranları....
acıyı ayıranları....

duygulandım..

kalktım düğünden damat halayını duyunca hışımla...

ah dedim ah...
bana bunu yapmayacaktın keloğlan.

şehrin ışıklarına baktım...
onlar da bana baktı...

ışıklar utanmasa ışıklığından...
ağlayacaktı.


22 yorum:

bücürükveben dedi ki...

Tam da 2. Dünya savaşı sırasında (öncesinde ya da sonrasında değil)Hitler'in oğlunu ya da kızını öldürselerdi ne hissederdim acaba? Müslüman Kardeşler denen örgüt Libya'da Libya'lı Müslümanları, Suriye'de Suriyeli Müslümanları, Irak'ta Irak'lı Müslümanları öldürüyor. Acımadan, çoluk, çocuk, Esma, Ayşe, Mehmet demeden hele Alevi ise ciğerini söküp yiyor. Bu işler için gerekli silahı, parayı da Amerika, İngiltere den alıyor bu örgütün liderinin kızı ölmüş, oğlu ölmüş, uyuşturucu baronunun oğlu eroinden gebermiş valla kimse kusura bakmasın...etki=tepki, ben işi başlatana bakarım, işin sorumlusuna ve kim suçlu ona bakarım, suçluların, canilerin çoluğuna çocuğuna acıyamıyorum...

arkadaşına mutluluklar:)

Mahmutun güncesi dedi ki...

''acının milleti mi olur?
acının devleti mi olur?
ölümün benden sendeni mi olur?''

Ah be kardeşim biz böyle gördük gördük de saygıdeğer siyasetçilerimiz(?) böyle görmemişler.Hep dışarıda ki insanlara salya sümük ağlıyorlar.Bizdekilerede nasıl bir yafta yapıştıracağım diye düşünüyor.Bu ağlamalara nasıl inanırım,nasıl bakayımda inanayım?İnsani duygu deniyor.Ölen insana göre mi değişiyor.Esma'ya da içim parçalandı,Ali İsmail'e de,diğerlerine de...Bende mi tuhaflık var.O polisler 3 genci sıkıştırdıkları otoparkta ki dayak atma sahnesine dayanamadım.Yaptıklarını vatan için yapılan savaşlarla kıyasladı,kahraman yaptı,ölenleri ağzına bile almadı.Neye inanayayım?

Pabuc dedi ki...

Absalom gelmiş yazmış ne güzel olmuş diye başlayım şen şakrak devam eden bir yorum olsun isterdim de sen ölenlerden bahsetmiş benim kaçtığım haberleri yazmış hatırlatmışsın be Absalom..

Ölümün bir tek milleti var adı Azrail..Hepimiz öleceğiz şüphesiz de insanların neden nasıl öldükleri acılarını bilinmeyen sayılara katlıyor absalom

Esmanın ölümü (sebebi nasılı) beni sanırım kendi ölümüme adar ağlatacak...Ali'nin ölümü de ( nedeni nasılı) beni ağlatacak...Dünyanın her hangi bir kavgası içinde ölen herkes beni hep ağlatacak..Hele hele Suriye'deki ço bebeklerin ölümü yok mu !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Ömrümde öyle dehşet vahşet görüntülerle hiç karşılaşmadım o görüntülere her an yüreğim ağlayacak; yitip giden insanlığımızı da hatırlayacarak...Çırpınarak can veren bebeklerin olduğu bir dünyada yaşıyoruz hep beraber bu utanç da bize zaten bir ömür boyu yeter de artar bile !...

İnsan haksızlıklara ,duyarsızlıklara,vicdansızlıklara da ölümler kadar çok ağlayabiliyor biliyor musun absalom...

Sevgiler..

Umuyorum ki bir gün iyi haberlerde duyacağız bu dünyada !..Umarım....

Smiley.. dedi ki...

haftaya benimde düğünüm var kısmetse.kendi telaşımızdan araya bu olumsuzlukları ekleyip telaşımıza bı kat daha telaş ve üzüntü katıyoruz.Şimdiden dünyaya gelecek çocuğumun bu hayata gelecek olmasından endişeliyim.nasıl bi gelecek vaad edicez ki adalet içinde büyüsün.
Ama yinede umut hep var be absalom.

PoLLy dedi ki...

geri gelmen iyi olmuş bence..
varsın damat oynayamasın bizim absalom..
sadece geri dönse bile yeter ;)

absalom dedi ki...

müjde of zor konular bunlar...
ben tabi karışamama kimin kim için üzüleceğine ağlayacağına.

amma esmaya salya sümük ağlayanların aliismailin adını anmamasına çok içerliyorum.

benim inancıma hayat felsefeme göre her çocuk masum doğar...anasının babasının günahlarıyla doğmaz...tertemizdir...

2. dünya savaşının tam ortasında hitlerin masum çocuğunu öldürseler yine karşı çıkardım yine üzülürdüm.

arkadaşıma gelince:))

valla ben bir gün önce son uyarımı yaptım...bak hala vaktin var abi sözü dinle koşarak ardına bakmadan kaç...koşabildiğin yere kadar koş dedim...

dinlemed beni:))

absalom dedi ki...

mahmut sen bildiğini yap yine...
boşver bu soytarıları...

arlanma kalmadı arlanma...
insanın azıcık yüzü kızarır yahu.

neise rtüke takılmayalım daha yazıcam da:))

absalom dedi ki...

pabuç:))

iyi haberler duyalım birazda demi...
azıcık iyi haberlere ihtiyacımız var.

bakma benim derdim bana kim için üzüleceğimi kim için ağlayacağımı dikte etmeye çalışanlarla...

ulan var bunun bir de öbür tarafı...
ilahi adaleti.

var demi?
var var.

absalom dedi ki...

smileyyyy aneammmm seni de kaybediyoruz demek ahahahaaa.
valla her eşe dosta yaparım aynı tafsiyeyi durmayın koşun kaçın diye ahahahaaa.

bakma sen bana...
mutluluklar diliyorum sana en içten epen içten:))

bu dünyaya çocuk getirilir...
onu yetiştireceksin ki bizim gibiler çoğalacak arkadaşım.

3-5 çocuk yapıp sokağa salınca böle oluyo memleket işte.

umut olmaz mı o güzünü sevdiğimin umut...
gülüm umut...
canım umut.

enseyi karartmayalım.

düğününde damat halayı çalınca beni an...
hahahaaaaa

absalom dedi ki...

polly:))

çok merci bayan "for my muse" çok merci...
gönendirdiniz beni.

tutmayın beni geri döneciğim:))

ferulago dedi ki...

hem güldüm hem de için burula burula okudum be absalom, ne güzel ifade etmişsin :(

su vebeyaz dedi ki...

seninki aşırı dozda düğün zehirlenmesi, ondan bunlar ondan:)

her zamanki gibi filler tepişiyor, çimenler eziliyor, benim aklıma ise bir tek, o çocukların olmadığı ilk günün sabahı geliyor, annesi babası sevdiği.. gerisi teferruat..

bücürükveben dedi ki...

masumiyet öyle bir kavram ki, masum bir canlıya ben de ağlarım, sanma ki taş kalpliyim, Esma 5 - 6 -7 yaşında çocuk olsaydı bak herkes üzülür, çocukların babalarının suçundan ötürü sorumlu tutamayız ama Suriye işgal edilsin, zalim Esat! nato gelsin suriye yi bombalasın zalim Kaddafi bombalansın oh ne iyi olmuş gibi gösterilere de eminim katılmış yetişkinlere ağlayamıyorum...gözyaşlarım değerlidir kimse kusura bakmasın Esma gibiler Libya'nın mahvolması için az çığlık atmadılar, az yırtınmadılar, şimdi de başka Esma'lar 'yaşasın ABD Suriye'yi bombalayacak diye dua ediyorlar yok ben bu türlere ağlayamıyorum arkadaşım...o Esma Müslüman Kardeşler üyesi ve nerede Müslüman Kardeşler orada sahte Arap Baharı! Sonrasında 'kimyasal silah' yalanı, onun da sonrasında ABD işgali. İngiliz ajanı alayı..ortadoğu yu mahveden Müslüman Kardeşler nefret ediyorum ...

arkadaşına tavsiyene sesli güldüm:)))

NzlGl dedi ki...

Dönüşüne sevinirken Absalom, yazına devam ederken gülümseme yarım kaldı dudaklarımda :(

Ama yine de
HOŞGELDİN....

absalom dedi ki...

ferulago bi de beni yazarken görseydin:))

zaten yazdım bidaha da okumadım.

absalom dedi ki...

su ve beyazzzzzzzz:))

insan bi arar bi sorar nerde bu meşe öldü mü kaldı mı diye kınıyorum valla seni...

ha ben yazıyorum sen yoksun kardeşim dersen de o benim meşeliğim:))

iletişimi koparmayalım.

absalom dedi ki...

müjde:))

ortadoğu dediğin zaten çorba...
kimse çıkamaz işin içinden ben de çıkıamıyorum.

ama bıktım artık kandan vahşetten ve bunların hep müslüman ülkelerde olmasından.

arkadaşı sorma yahu hahahaaa
daha dün beni aradı abi sen haklıymışsın dedi...
dur koçum bunlar daha iyi günlerin senin dedim dün bir bugün iki.

hayatta abi sözü dinlicen arkadaş ahahaaa

absalom dedi ki...

nazlıgül çok merci efenim çok merci...

gerçi gitmedimdiki geleyim...
ama bi baktım hakkaten beya ara vermişim:))

görüşelim efenim ziyarete geliciğim.

MAYRI dedi ki...

absalom bir daha düğünlerde oynamıyayım bari...bi de kurusundan yaşından pasta yemiycem.... sonra görürsün mörürsün laf edersin buralarda gene neme lazım.... .. tombul teyzen

absalom dedi ki...

mayriiii aşkolsun yahu:))

sözüm meclisten dışarı.
ben tanımadım teyzelerden bahsediyorum...
sen bizim hayriye mayrimizsin:))

su vebeyaz dedi ki...

:)))
buralardayım absalom, arada bir uğrar oldum bloğa, kendimi kaybettim yaa son 7-8 aydır :)
ama azimle okuyorum seni:)

absalom dedi ki...

:))

azimle demek ahahaaa

yahu hakkaten kayboldun.
bakma ben de kayboldum çokca.

hey gidi günler heyyyyyy
ne günlerdi be:))

demi ama:))