18 Eylül 2013 Çarşamba

HAMAM...

şimdi güzide arkadaşlarım benim hamamla tanışmam uzun yıllar öncesine dayanır...
annem elimden tutar beni yaşadığımız küçük ilçenin hamamına götürürdü...
keyfim yerindeydi koca memeli teyzeler beni gel bakiyim yavrımmm diye kucaklarına alır çatır çatır kese yaparlardı.

ben 14 yaşıma kadar annemle kadınlar hamamına gittim...
daha da giderdim lakin bir gün o koca memeli teyzelerden biri ellerine beline koydu ve hanım hanımmmm bari kocanı da getir dedi.
ve ben de hamam travması başladı.

yıllar boyunca nerde hamam gördüysem yolumu değiştirdim önünden geçmedim...
hamam lafını ağzıma almadım.
bir sohbette hamam anlatılınca koşarak uzaklaştım oradan.

benim bu huyumu bilen kanki ve diğer arkadaşlar bir tuzak kurup beni fi tarihinde b,ir hamam soktular...
kaçtım yakaladılar tekrar soktular.
bu adam ilk geliyo al eti senin kemiği bizim diye bi abinin ellerine teslim ettiler beni.
intikamımı aldım sonradan gerçi ama o gün travmam nüksetti...
ve ben bırak hamam kelimesini biri haaaa deyince koşarak kaçmaya başladım.

yıllar geçti aradan heyhat...
çok önemsediğim bir insanı kırmamak için bir kaç kere otellerin saunasına ya da türk hamamına gittim.
lakin onlar çakma hamam...
iyice içip sarhoş kafayla gidince sorun olmadı.

güzide arkadaşlarım bu aralar çok yoğun çalışıyorum...
artık dökülmeye başladım...
yorgun uyanmalar bir türlü dinlenmeye vakit bulamamalar.
kanki pat diye saunaya gidelim mi dedi...
gidelim didim.
döndü bana 5 dakka felan baktı.
inanamıyo çünkü adam.
temem didim sauna değil ama masaja ihtiyacımız var.
gidelim anasını satayım.

bu aralar bozkırın ortasında muhafazakar bir ilde bulunuyoruz iş dolayısıylan.
burda sauna var mı didim var didi.
eh hayde o zaman didim düştük yola.

gittik ki sauna daha açılmamış...
eşi dostu aradık...
biri didi ki sauna başka yok ama ben size açık hamam bulurum ahahaaa.
nöbetçi hamam gibi...
buldu da.

girdik tarihi bilmemne hamamına.
peştemalleride sardık bellere.
kardeşim yol bişlmem yordam bilmem hamam adetlerini bilmem napıcam ben şimdi...

kanki sen git geliyorum didi kapıyı açtım...
korkumu yenmek için başımı dik tuttum omuzlarımı dikleştirdim.
girdim kapıdan.
aneammmm.

kıymetli arkadaşlarım göt kadar yer...
abinin biri başka bi abiyi yatırmış güreşiyolar.
baktım şöle bi...
bu mudur yani hamam didim.
yok abi hamama şurdan giriliyo didiler.
bura ne piki güreş alanı mı lan didim.
cevap vermediler.
o kapıyı açtım başım yukarda yine.
ve girdim içeri.

işte bu manzara benim için fazla kardeşim...
peştamelli büsürü erkek düşünsenize ve hepsi terliyo.
kimi uzanmış yatıyo kimi bildiğin geziniyo hamamın içinde.
lan ne geziyon bişey yok burda hamam bura dangalak dicen olmucak şimdi.
allah muhafaza.

kanki yetişti imdada..
ısrar etti kese mese için...
yok didim sadece masaj...
olmaz didi ritüel bu didi sen geleneklerini küçümsüyon mu didi girdi kanıma...
ve kesecimiz tokatlı aydın abi geldi beni almaya...
kankiye baktım kurtar beni gibissinden git git didi gülümsedi.
aydın abiyle elele tutuştuk çıktık.

yatırdı beni mermere tokatlı aydın abi aldı keseyi eline...
o ara derin düşüncelere daldım...

mesela hamamcı teyze diye bi türkü var abicim onu düşündüm...
vatandaşın biri üşenmemiş düşünmüş taşınmış hamamcı teyze diye bi türkü yazmış kardeşim boru mu bu.
hani yıllarca düşünmüştür arkadaş ne yazayım da insanlığa katkıda bulunayım...
gelecek nesiller aydınlansın diye.
oturmuş hamamcı teyze diye şiir yazmış.

sonra mesela bir film yüzünden ayaklanan ve bizim hamamda oğlanlar öpüşmez diye basın açıklaması yapan hamamcılar federasyonu başkanını düşündüm...
ki federasyonları bile varmış öğrenmiş olduydum.
sevgili hamamcılar federasyonu başkanı abi...
bizim hamamda tabi oğlanlar öpüşmez.
ben mesela tokatlı tellak aydın abiyle asla öpüşmem baştan belirteyim.

size nasıl anlatsam...
hanımkız arkadaşlarım akşam karanlığında kaldırımda karşılaşsa tokatlı tellak aydın abiyle yolunu değiştirir kuran çarpsın...
ilerleyen gece karanlığında ben karşılaşsam ben bile değiştirebilirim o derece.

sonracıma mesela hamada karılar nasıl bayılır diye ayı oynatıcılaraını düşündüm...
bu laf aceba nerden çıktı diye.
bi kaç teorim var bu konuda amma henüz kanıtlayamadım kanıtlayınca haberdar ederim sizi.

sonracıma kese bitti masaj başladı...
sabunu köpürtüverdi köpürtüveri aydın abi...
o ara ben gitmişim dalmışım yani...
bi uyandım aydın abi beni ayaklarımdan çekiyo sabun köpüklerinin üzerinde kayıyorum ama nereye gittiğimi bilmiyorum.

bi ara yine daldım...
bi uyandım...
sağ ayağım sol kulağımın yanından geçti orda bişeye çarptı aldırmadım...

yine dalmışım.
tokatlı tellak aydın abi beni uyandırdı...
tamamdır abi didi sırıtarak.
huylandım ama sesimi çıkarmadım.

kalktım gidiyorum sersem gibiyim mallaştım...
koştular abi ordan değil burdan git bi duş al didiler.
bıraksalar caddeye öle çıkıcam peştemalle o derece.

kendimi dışarı attım...
kanki hala içerde...
bi tabure attılar hamamın önüne...
oturttular beni bi soda tutuşturdular elime...
gelen geçen bana bakıyo...

şehrin göbeğinde hamammı olur kardeşim...
o ara bi hanım müşterimiz merhaba absalom bey didi...
merhaba didim baktı şöle bi.
yeni aldık buraya da bekleriz didim...
haha ha diye güldü niyeyse.

dışım pür-ü pak oldu yüzüme nur indi...
taburenin üzerinde otururken piki içi napiciğiz diye düşündüm.

o hamamın önünde o taburenin üzerinde...
kızdıklarımı öfkelendiklerimi vefasız dediklerimi beni yarı yolda bırakanları dipsiz kuyularda merdivensiz bırakanları düşündüm...

hepimiz hakkıında aynı tanrı hüküm verecek dedim...
affetmek büyüklüktür dedim.
hepsini affettim.

dışım arındı...
içim arındı...

bir de masaj yaparken kaburgalarıma yumruk atmasaydın herşey yolundaydı be tokatlı tellak aydın abi.



36 yorum:

Pabuc dedi ki...

İlahi absalom sen çok yaşa emi.Blog aleminde öyle gülümsetecek yazı yazan olmuyor ama senin bu yazı gülümsetmeyi geç kahkaha attıran cinsten olmuş...Bu lafı buraya yazmasam olmaz ;Allahta seni güldürsün be absalom ;)

Bu arada hani arada dalmışım dediğin yerlerde bayılmış olmayasın diye de aklımdan geçti :)

Yazmaya bu kadar ara verme bence ;bak işte sonra okuyacak yazı bulamıyoruz bizimgiller hem okumak istiyor hem de bilinçlenmeden gülmek istiyor be absalom..

Hadi kal sağlıcakla ...

absalom dedi ki...

pabuçççççç:))

karşı kıyının kızı bişeye yabancı olunca acemilik çekiyosun...
o da hemen anlaşılıyo işte.

hamam kim ben kim:))
kültürü bilmiyoruz.
böle aydın abigillere emanet ediyoruz kendimizi.

senin yazıda mesajı aldım...
mektuplarımı yazmıştım zati.
ama seni mi kıriciğim tekrar yazarım:))

sizingiller bu yazıdan bilinçlenmiyosa yapıcak bişi yok demektir ahahaaaa.

bizimgiller kimgiller bu arada?

Pabuç dedi ki...

Tün ya uzunca bir yorum yazdım error verdi gitmedi ..aman be benim gibi tembele bu yapılır mı üleenn o kadar da yazmıştım neyse:)

Bizimgiller ; gülmeyi pek bi seven ve içinde kahkaha barındıran yazılara hayrangiller işte :)

Mektuplarına cevap aldın mı yoksa hiç mi mektup olayına girmeyeyim ! :) Herkes için saygı herkes için özgürlük olsun ki kıyılar bir birlerinden uzaklaşmasın be absalom...Uzaklaştıkça karşı kıyılardaki dünya güzeli yüreğe sahipleri tanıma fırsatını da kaçırıyoruz...

Değil mi !

Not: bu sefer yorumu kopyalıyacam gitmezse inatla gönderecem ,olmadı mail atacam o derece hırs yaptım :)

şahika dedi ki...

Ah gaali sen hâlâ oralarda mısııın :)

Hamam benim hep uzaktan uzağa özendiğim ama gidersem canlı çıkamam diye korktuğum bi yer absalom.

dışım arındı, içim arındı deyince sen iyice özendim ama bak, ehe :p

absalom dedi ki...

hahahaha pabuç kopyala kopyala tenbeliz ikimizde vesselam:))

cevap alamazsın karşı kıyının kızı...
ne o kıyıdan ne bu kıyıdan.
boşver.

daha önce dedimdi...
sen bu konuda bana büyük katkı yaptın.
çok büyük katkı yaptın.
karşı kıyıyı az da olsa tanımamı sağladın valla referansım sensin:))

benim kırmızı pabuçlar yine gitmiş amma bu sefer bişi demiyorum ileride derim hahahaa

absalom dedi ki...

şahikaaaaaaa:))

iletişimi koparmayalımmmmmmm.

gün gelecek herkesi herşeyi affedeceksin.
azcık zaman lazım.

;)

şahika dedi ki...

e hani benim şekerlerim iletişim demişken? (selam verip alacaklı çıkmak)

^_^

Pabuc dedi ki...

Benim karşı kıyılardan çok dostum var :) Ve hepsinden de çok güzel şeyler öüreniyorum bazen kızıyor gibi olsam da onlar benim için candır can...İnsan hep kendi gibi düşünen/yaşayanlardan öğrenmiyor hayatı da doğruları da !

He tabi birileri de çıkıp bana: ''aa sen aslında öcü değilmişsin''dediğinde bu hoşuma gidiyor e çünkü ben öcü değilim ve doğru yoldayım ki itmiyorum insanları diye :)

Aslında bir birimizin düşmanı değiliz ama öyle olunması ve öyle görmemiz için birileri çok çalışıyor bunun farkına varırmıyız bir gün bilemiyorum doğrusu pek ümidim de yok ben kazandığım yüreklere bakıyorum ve dost olabilmeyi başarıyormuyum ona bakıyorum...

Bana ciddi şeyler yazdırma işte anla ne demek istediğimi :)

Acaba tüm insanlığı bir hamamdan mı geçirseler içleri dışları aklanıp paklansa nefretten arınsa mesela...e hayalde sınır yok :)

Müjde Dural dedi ki...

:)))))14 yaşına kadar çıplak çıplak karıların arasına gittin ha hahaha:))))))ay yazarken bile gülüyorum hala Allah da seni güldürsün:))))ilahiiii:))))bu arada nefret ederim hamam vs. yıkanırken insan yalnız olmalı bebek ve küçük çocuk değilse..:)
sevgiler

absalom dedi ki...

şahikaaaaa:))

ah ben ah ben eşek ben:)
derhal yarın çözüyoruz konuyu.

ay kınadım kendimi şu an valla.

absalom dedi ki...

pabuç:))

boşver bugün ciddi şeler konuşmayalım zati.
azcık ihtiyaç var.

bak hamamda aydın abiyle güreşirken bunu da düşündüm inan bana:))

herkesi öncelikle meclisi toptan göndermek lazım aydın abinin yanına...
arınsınlar:))

absalom dedi ki...

müjde:))

temem biraz abartmış olabilirim 14 değil galiba 13 felandı ahahaaa

şahika dedi ki...

Tamam şöyle yapalım sen benim yerime ye, kayıtlı kuyutlu belgesini isterim :P

şeker yemekten ağzımda diş kalmıcak yakında absalom hahaa :))

Mahmutun güncesi dedi ki...

Çokkk güzel yazmışsınız.Sabah sabah iyi geldi...

Uyuşuk Hayalperest dedi ki...

Bir daha da uzun süre gitmezsiniz gibime geldi. :)

absalom dedi ki...

şahikaaaaaa günaydın günaydın:))

efenim öle olmaz...
söz sözdür.
ben sözümü tutarım.
ha azcık gecikebilir ama söz dediğin tutulur.

en kısa zamanda iletişime geçelim:))

absalom dedi ki...

mahmut günaydın:))

iyi gelsin efenim...
stres stres çürüttüler ruhumuzu.

aydın abiler olmasa bu hayat çekilmez zaten:))

absalom dedi ki...

uyuşuk ben de çıkınca öle dediydim ama ara ara arınmak için uğrarım gibime geliyo aydın abiye artık ahahaaa.

şahane bi perşembe olsun o zamanda.
bugün perşembe dimi:))

Sokak Kedisi dedi ki...

Karnım ağrıdı gülmekten :)))

Fakat o köpük masajı yok mu.... Delirtir insanı :)

Devam ettiğim bir spor klübünün şık mı şık bir hamamı var. Ancak bende de hamam fobisi var herhalde ki tam girmeye niyetlenmişken ters tarafa dönüp saunaya dalıyorum. 1,5 yıldır girmek kısmet olmadı :)

Hayatımda toplam 2 defa hamama gittim, ikisi de otel hamamıydı, mahalle hamamında ne olur hiç bilmiyorum. (Üstelik biri bay-bayan diye adam ayırmıyor, yaşa başa da bakmıyor, kim gelse buyur ediyordu. Aklında olsun yani :)) )

İşte o ziyaretlerimde tecrübe ettiğim köpük masajının üstüne bir keyif tanımıyorum, senin de anlattığın üzere bildiğin uçuyorsun.

Çok canım çekti valla...

absalom dedi ki...

sokak kedisiiiiii:))

gülelim yahu azıcık.
vallahi içimiz dışımız negatif enerji doldu.

ahahaha ne fenasın sen yahu:))
ben turistik bi ilçeliyim orda da kadın erkek ayrımı yok ama ona rağmen hiç girmedim düşün yani bendeki travmayı:))

köpük masajına özendin ben de şahaneydi dicem ama diyemiyorum hatırlamıyorum çünkü hayal meyal.

arada gözümü açıyodum aydın abiyle karşılaşıyodum...
şehadet getirip tekrar dalıyodum:))

bir fikrim yok yani:))

ama mahalle hamamına kesinlikle gitmelisin...
hamamcı teyzeleri görmelisin...
türküsü bile var hahahaaa

Vişnap Macide dedi ki...

14 yaşında ve hamama gitmek az bile yapmış kadınlar ahhh ahhh haaa çok güldüm harika bir yazı yazmışsın kutluyorum .Ahh bir keresinde bende şahit olmuştum kadıncağız koca kazık erkek çocuğunu takıp koluna gelmişti daha içeri girer girmez gelen kadına bütün yıkanan cıbıl kadınlar hurra üzerine yürümüştüler:))

IŞIL dedi ki...

Çok keyifli bir yazıyla güne başlamış oldum sayenizde :) Hamam keyfi gibisi yoktur tabii geçmişten gelen ürpertici anılar yoksa :))))

absalom dedi ki...

macideeeee günaydın:))

hahahaa cıbıl cıbıl kadınlar üzerine mi yürüdüler:))
ay kıyamam ya bak o çocukta da hamam travması olacak artık...

aman efenim estağfirullah o sizin harikalığınız.

absalom dedi ki...

ışıl:))

aman efenim keyiflenelim zaten 3 kuruşluk dünya...

hamam keyfi gibisi yok katılıyorum da...
aydın abi olunca o hamamda birazcık sıkıntılı oluyo hahahaaaa

şahane bi cuma olsun o zamanda.

Kediye Kafa Atan Psikopat Fare dedi ki...

En son hamama gidişim; hamamda yapılan bir kına gecesine denk gelir ( evet bildiğimiz göbek atmalı kına gecesinin hamamda yapılanı, peştemallı ablalar göbek attık düşün) ve ben orda ayıya söylenen " göster bakalım hamamda karılar nasıl bayılır"ın vücut bulmuş haliydim hahahahaa. Hem sıcak, hem göbek atıp hem de bişiler yiyip içinde bayılıyomuş insanlar anladım :)

absalom dedi ki...

pskopat fareeeeeee:))

ahahahaa kına gecesi şahane olur demi akustik hem yüksek yüksek tepeler sölenirken şahane olur:))

aşkolsun deme öleeeeee:))
ne ayılar var ortalıkta sen ben onların yanında gelincik çiçeği kalırız vallahi:))

kahve telvesi dedi ki...

Hımm içsel arınmanın yolu, hamamdan mı geçiyor yani :))

NzlGl dedi ki...

Ne diyeyim çok güldüm :)))))
özletme kendini lütfen.

absalom dedi ki...

kahve telvesi bu aralar sana acil tavsiye ederim...

yannız aydın abi olmayacak arınsan da bişiler eksik kalıyo o olunca ahahahaa.

şahane bi hafta olsun efenim:))

absalom dedi ki...

nazlıgülllllll:))

temem anlaştık:))

Şaşkın dedi ki...

Bende de var hamam fobisi. Hamamla üniversitede tanıştım ben. O vakte kadar kapısının önünden bile geçmişliğim yoktu. Üniversite yurdunda dediler ki yan bloğun altında bi hamam var, haftada iki gün de sıcak su, orda yıkanacaksınız. Çook sıcak su, buhar, rutubet, pis koku enem o da nee ölüm odası gibi :(( Düşündüm de bak haftada iki gün banyo, kokuyomuşuzdur biz be ya :) Neyse efenim okul bitti bi daha da ayağımı asla ve kata atmadım hamama. Hem sabah duşu gibisi var mıdır be yav?

kahve telvesi dedi ki...

Absalom, bu acil tavsiyenin sebebi üzerinde düşünmenin beni iyi yerlere götürmeyeceği ihtimalinden bahisle, es geçeyim dedim ama cıkkk, ben fena alındım...İçsel arınmaya şiddetle ve acilen ihtiyacım var gibi mi duruyor...
Kimin görüşü bu..
sadece senin mi yoksa blog aleminin ortak kararı nı ?
Ciddi bir anket mi yapıldı, yoksa kapı ardı kulislerinden çıkan bir netice mi ?
Hamam gitmek herkesi necis duygulardan arındırır mı?
Etkisi aynı mıdır ?
Tartışalım bu konuyu :))))

absalom dedi ki...

komşummmmmmm:))

hoşgeldin hoşgeldin özlettin kendini:))

ya sorma ne fena bize de askerde duş sınırlı yaptılar gıcıklığına...
düşünsene 20 kişi aynı yerde yatıyo ve duş yok:))
anlayabiliorum senin durumu yani.

katılıyorum sabah duşu gibisi yok...
hem aydın abide yok.
mis:))

absalom dedi ki...

hahahaaaa kahveeeeeeee :))

efenim anket yaptırdım anket...
tüm blok camiasının ortak görüşü bu.

valla ben arındım bi denemek lazım belki sana da iyi gelir:))

kahve telvesi dedi ki...

Bu kadar dile düştüysem, hamam falan paklamaz beni... toprak lazım toprak :))

absalom dedi ki...

yok artık daha neler:))

hamam seni paklar arkadaşım rahat ol sen.

ama hamamcı teyze türküsünü söleticen keseci ablaya adet öleymiş :))

geleneklere bağlı kalmak lazım:))