22 Aralık 2014 Pazartesi

FELSEFEM...

şimdi güzide arkadaşlarım malum ben bizim halkla pek iyi geçinemiyorum...
memleket ikiye bölündü biliyoruz lakin benim bir tarafla sorunum yok iki taraflada geçinemyorum...
halk ithal edelim...

bana diyolardı ki zemanında sen milletini küçümsüyorsun...
nasıl vardınız bu kanıya?
e eleştiriyosun...
ulan eşşoğlueşşek birincisi eleştirmek küçümsemek değildir öğrenemedinm i hala...
ikincisi japon halkını mı eleştiricem şili halkını mı eleştiricem fransızları mı eleştiricem bana ne onlardan...

efenim insanlarla sohbetimi bir süredir maksimum 10 bilemedin 15 dakka seviyesinde tutuyorum ve çok mutluyum...
bak böleyken seviyorum insanları...
amma 15. dakkadan sonra daralıyorum ve hemen müsade isteyip ayrılıyorum.

gerçi bu halkla hiçbizaman geçinemedim ben...
daha doğdum toplum kuralları baskıyı başlattı...
kardeşim bi durun daha bebeğim lan ben diyemeden ergenlik çağı geldi....
işte kırılma noktam bu oldu.

herkes öle bi aileden uslu düzenli prensipli zeki efendi birini beklerken...
zibidi serseri dağınık apık sapık bi ergen çıktı ortaya.
bi süre uğraştılar hizaya sokmak için...
baktılar olmuyo serbest bıraktılar beni.

arkamdan demediklerinmi bırakmadılar...
yaptıklarıma sinir olmuyolardı aslında...
nasihatlarına ayıplamalarına karşı benden tınnnn diye bi ses geldiği için bozuluyolardı...
kaale bile almıyodum...
bana ne ki.
ben daha o zamanlar kendi felsefemi oluştuurmaya çalışıyodum.
ve yıllar boyunca düşünce hayatım şekillendi ve kendi felsefemi oluşturdum.
bunu ilk defa burda açıklıyorum.
gerçi niççe gibi insanlığın beni henüz anlamaya hazır olmadığını düşünüyorum amma olsun...
birgün benim felsefem anlaşılacaktır ve insanlığa yaptığım katkı literatüre girecektir.

benden sonra felsefem stultıtıae laus diye anılsın...
türkcesi
iç şarabı öp arabı.

kıymetli arkadaşlarım tabi bir felsefe akımı oluşturmak boru değil takdir edersiniz...
yıllarca emek verdim ben bu felsefeyi oluşturabilmek için...
bi arkadaşa bi aralar parklarda banklarda yatmışlığım var demiştim...
yıldızlar en iyi okul diyolar doğru mu dedi...
çok hoşuma gitti bu laf.
düşündüm.

aslında böle süslü laflara aforizmalara felan ayarımdır...
buna evet en iyi okuldur diye net cevaplar vermem...
amma felsefemi oluştururken beni etkilediği kesin...
eh evrene olan ilgimde o günlerden kalma demekki.

sonra bi arkadaş sadece sevdiği insanlar için yazılarından vazgeçmek zorunda kaldı...
büyük saygı duydum...
ama içimde acıdı...
doğrusunu yaptın arkadaşım...
sevdiğin insanlar için sevdiğin birşeylerden vazgeçtin...
herşeyimle yanımdayım...

sonra bi arkadaş ben ölünce inançsız ana türbesi yapılsın bana dedi...
yok artık iyi bizde gelip çaput bağlarız dilek tutarız dedim...
yok orjinal bişi olsun dedi...
peki ben saz heyetini alır gelirim ud klarnet keman fasıl yaparız senin türbede olur mu dedim...
bak o olur dedi ahahaa
seviyorum kız seni.

sonra bi arkadaş bişiler anlattı bana bugün...
kızım sen karasevdaya tutulmuşsun dedim...
kara sevdaya tutulan zayıflar ayol ben kilo aldım dedi.
bu devirdeki karasevdalarda zayıflanmıyo kilo alınıyo dedim.
evet popo büyüyo dedi bana ahahaa
seviyorum kız seni.

bide çok kıymetli şen kahkahalı biri var...
sıkıntılı bu aralar...
onu es geçemem...
pek kıymetlisin nazarımda bilmelisin...
seviyorum kız seni.

bide şahane bi anne var...
müthiş bi anne entellektüel güzel donanımlı...
onca kitap okudu don kişotu okumadığı için hayıflanıyodu nihayet başladı ahahaa
daha dur erasmus var.
solohov var yandın valla sen...
seviyorum kız seni.

bide aslında kıymetini bilmez bendeki arkadaşta...
öle bi haldesinki dünya yansa sigaranı uzatıp yakacaksın gibisin gerçekten böle misin dediydi..
bilmem o haldemiyim amma ıssız adaya düşsem sigara çakmak yeni rakı isterim mesela yemek felan istemem...
valla şaka değil.
seviyorum kız seni.

şimdi....
evet şimdi.
güzide arkadaşlarım ne yazdığımı unuttum iyi mi...
yukarı çıkıp ne yazdığıma bakmak beni yoruyor o yüzden bakmayacağım...
felsefemi ve halkımı anlatıyordum onu biliyorum nasılsa.
e fikirlerimde aynı.
ne diye yorayım kendimi.

dedim ya size beynim bunca saçmalığı algılayamadı ve kendini kapattı...
beyin detoksuda denebilir buna...
abinin evlerinde zor tuttuğu beline çarşaf sarıp kefen giydik uleyn diyen halkımın yarısıyla sorunum var...
vasatlık bayağılık yoruyor beni.

abinin evde tutamadığı ve nefret ettiği diğer halkımlada sorunum var...
fotokopi makinesine koy çek herşey aynı sorunları sıkıntıları kaygıları.
kibir hırs ve bayağılık yoruyor beni.

amma yukarıda örneklerinide verdiğim güzel insanlar var bu memlekette...
bu kıyıdanda karşı kıyıdanda...
onlar özel.
onlar istisna.

velhasılı...
insanlarla ilişkimi minimumda tuttuğum için böle bi huzur geldi üzerime...

biri ne lan bu saçmalık diye bağırsa...
gel kardeşim nedir sorun otur bakayım 15 dakika zamanın var diyorum...
15 dakika sonunda o mutlu ayrılıyo...
ben de mutlu oluyorum.

bilgeliğe ulaştım ben galiba...

budizmde malum rahipler köy köy dolaşıp...
budhanın yeniden vücuda geldiği çocugu ararlar...
budha ölür ama ruhu ölmez yeniden bir bedende dünyaya gelir hani.
sonra o cocuğu bulurlar.
ulan birine kırk kere budha dersen budha olur.

şimdi o rahiplere sesleniyorum burdan...
pek kıymetli rahip kardeşlerim....

hep sizin köylerde aramayın biraz bu taraflara gelin.
bizim köylere.
global dünya nede olsa...

ben sizi alayım akdenize karşı bi sofra kurayım...
söliyim rakıları azcık keman azcık cümbüş azcık darbuka...
bir saat sonra hep beraber öyle kolay değilllll unutamazsınnnnnn şarkısını sölemiyosak bana da absalom demesinler.

gecenin sonunda çorbacıda kelle paça tuzlama yerken...
yaşa başa bakmadan ulan bu sefer budhanın ruhu bu kazık kadar tipsiz şaşı adama girivermiş yapıcak bişi yok diye beni yeni budha ilan etmezseniz banada absalom demesinler.

güzide arkadaşlarım...
satırlarıma son verirken bana kalbiniz kadar temiz bu sayfayı ayırdığınız için teşekkür ediyorum...
özlemle hasretle kucaklıyorum.

allegorice tropologice et anagogice allegoria

türkçesi şudur...

seviyorum ama kimi
en tatlı birisini
nasıl anlatsam sana
ilk harflere baksana.

bu mudur.
budur.

umuyorum bi delilik yapmam.

38 yorum:

iris dedi ki...

vronskyciiim neredeyse bir aydır bekliyordum yazmanı canım, nihayet :)
halkla geçinemezsin canım, normal... geçinilecek bir halk da kalmadı hani, maşallah düşman kardeşler modundayız... ben de anlamıyorum, anlamaya da çalışmıyorum artık, saldım gitti valla :))
hee bu arada, ben de seviyorum seni ;)

PoLLy dedi ki...

Bende karşılığı var hislerinin..
Adeta; ruhum ruhuna ayna..
Bu aralar temiz tutmaya çalıştığım yegane varlığım...
Varolasın...

bücürükveben dedi ki...

Absalom her yazına, her isyanına o kadar hak veriyorum ki, okuyan sana yalakalık yapıyorum sanacak diye korkuyorum sonra yahu niye öyle sansınlar diyorum sonuçta patronum değilsin, ya da tbmm de vekil değilsin iş, torpil istemeyeceğim:))galiba dünyaya aynı gözlerle bakıyoruz ondan. İnan o bıktığın şeylerden ben de bıktım.

Yazmayı bırakılı 10 gün olmuş, bloğunda yer vermen beni öyle duygulandırdı ki anlatamam, şimdi millet duygu sömürüsü yapıyor sanmasın ama gözlerim doldu, doğrusunu yaptım mı diye kendime soruyordum yazını okuyunca içime su serpildi, yalnız var ya.. benim de içim acıdı yazılarıma..:(

sen bir blogcunun sahip olabileceğin en iyi blog arkadaşısın absalom, yanımda olduğun için sağol, her şey gönlünce olsun çok mutlu ol...

Pabuc dedi ki...

Konuyla ne derece alakalı olacak bilmiyorum ama ; dünya fani çok şükür ki fani .Düşünsene bunca pisliği rezilliği sonsuza kadar çektiğimizi, kafanı bunlarla meşgul edip tırlatmanın eşiğinde yaşadığımızı ! Güzel Rabbim iyi ki burayı uğrak yeri olarak yaratmış.

İnsanlarla 15 dakika iletişim iyiymiş ,ben 15 dakika da acayip düşman kazanıyorum bu aralar. ÇÜnkü kafayı taktığım bir kesim var ki benden ne kadar nefret ederlerse doğru yolda olduğumu hatırladığım bir kesim ! Ama dünya fani ve çok şükür ki onlarla iletişimimiz sadece dünya ile sınırlı olacak ;inşaallah yani, umudum öyle :))

Bir de şunu farkettim ,sürekli olumsuzlukları görmek insanı güzel şeyleri görmekten de uzaklaştırıyor onun için ben de sıklıkla Belgesel izliyorum hayvanları görüp şükrediyorum ''Dünyada hala adam gibi yaşayanlar var''diye :) Adamlığı biz başaramadığımız için bu görev (umarım geçici olarak) hayvanlara verilmiş !

Neyse işte ben bloga yazacak yazı bulamayınca yorumlara akıyorum sonrada susamıyorum... Hayat, dünya,insanlar can sıkmaya değmeyecek şeyler ;) sonucu olmayan kargaşanın parçaları işte ..Bu dünyada en önemli görevimiz ''aklımızı''korumamız benden demesi :)

Sevgiler saygılar sunuyor ve bol sabırlar diliyorum sana karşı kıyının nesli tükenmekte olan delikanlısı...

Not: Yorum sayfası ''lütfen robot olmadığınızı kanıtlayın''diyor bana. İçimden ona da küfür ediyorum ve sessizce çıkıyorum sayfandan ;)

Uyuşuk Hayalperest dedi ki...

Önemli olan huzuru bulmak galiba..

MAYRI dedi ki...

Yazacak yorumlarımı kaybettim. Hükümsüzdür.

<:)

absalom dedi ki...

carmennnnn:))

valla uzun uzun yazmak istiyodum ama serde tenbellik var işte ama bu konu burada bitmez merak etme ahahaha
bana böle bi pas verilir mi kardeşim:))

seviyon mu?
ellerinle göster bakiyim ne kadar...

absalom dedi ki...

güzel kadın...
caanım kadın...
varolalım elbet.

absalom dedi ki...

müjdeeeeeee:))

aman efenim bak ben zati şımarık bi oğlanım iyice şımarırım tutamazsınız beni ahahahaa

efenim hislerimiz karşılıklıdır...

ayrıca yaptığın şey yürek ister öle kolay değildir...
birileri için bişelerden vazgeçmek büyüklüktür.

hepberaber mutlu olalım.
hepbeaber.
öperim bücürükümü:))

absalom dedi ki...

pabuççççççç:))

senin uğraştığın kafayı taktığın kesimi biliyorum ben biliyorum...
bişi diyim mi sana anlamıyolar abi.
olmuyo yok anlamıyolar.
anlasalar bile anlamamış gibi yapıyolar.
ben o konudaki mücadelemi bıraktım senin büyük mücadeleni yürekten destekliyorum ve saygıyla önünde eğiliyorum.

yannız bu robot konusu çok can sıkıcı yav hakkaten bana bile çıkıyo nası kaldırıcamki ben bunu...

buraya yazanlar robot değil...
robot olanlar meydanlarda ekranlarda..

bi destek çık karşı kıyının kızı sen anlarsın bu işlerden.

absalom dedi ki...

uyuşukkkkk:))

buldum buldum...
delilikle bilgelik herzaman birbirine karışır bilirsin...
deliriyo muyum nirvanaya mı ulaşıyorum...
işte onu bilemiyorum:))

absalom dedi ki...

mayriiiii:))

merhaba demen yeterli sanatcı arkadaşım benim...
mesajını aldım.
yorumlarımızı kaybettik.

iris dedi ki...

vronsky :))
iyice tembel teneke olmaya başladın sen, bak ben bile yazıyorum artık minik minik...
hııh diyor ve teessüflerimi iletiyorum. bizde malzeme bol canım, insan deli olunca üçüncü, hatta dördüncü, beşinci gözü bilem açılıyor ;)
eheeem gösteriim tabii kollarımla, bak bu kadar:

<----------------O---------------->

bücürükveben dedi ki...

:))sen şımarıksan akp de sütten çıkma ak kaşık:)))
bu arada bu sabah uykum kaçtı, çok erken saatte bloğuma baktım, 14 gün olmuş yazmayı bırakalı artık kimse uğramıyordur diye istatistiklerime baktım...hani kimselerin uğramadığını görünce içim rahat etsin diye...biliyorsun sen, ben tüm blogcuların çeşitçeşit ülkelerden izleyicisi oluyor, benim de öyle tabii 14 gündür yazmadığım halde hala beni bırakmamışlar bi üzüldüm bi utandım sorma:( onlara karşı sorumluluk hissettim...ta Rusya'dan daha dün 18 tıklanma - hele hele haftalık istatistik daha kalabalık..

oturup tekrar yazmaya karar verdim bu sefer daha dikkatli bir şekilde sevdiklerime zarar vermesine olanak vermeden vs. bir teşekkür ve açıklama diye kısa bir yazı yazdım ama sonra yahu ne yazacağım dedim...yani suya sabuna dokunmadan ne yazılır sildim o yazıyı...böyle kafam karıştı anlayacağın hem hala boş bloğa gelen sadık okurlar adına üzüldüm...onlara haksızlık ettim diye..onları yarıyolda bıraktım diye...bilmiyorum ne yapacağım bu kararsızlıkla..

Kararsız Kasım vardı hatırlar mısın eskiden ona döndüm:))

neyse kafanı şişirdim sevgilerimle

absalom dedi ki...

carmennnnn:))

bak bu aralar deliliğe övgüyü okuyorum 15 bininci kere felan heralde...
erasmus abi diyo ki delilikle bilgelik birbirine kardeştir...
belki de dlirmemişizdir bilgeliğe ulaşmışızdır ne biliyon ahahaaaa

oyyyy kollarını açmışşşşşş soğuk nevale derler bide nası sıcacık nası sıcacık kızsın sen ahahahaa

bücürükveben dedi ki...

bilmiyorum belki bugün bininci kez fikir değiştirebilirim ...sildiğim o yazıyı tekrar yayınlayabilirim...delirdim galiba ama bu ülkede akıllı kalmak mümkün mü?

absalom dedi ki...

müjdeeeee:))

bak şimdi sen beni bilirsin ben de yazmadan olanlara isyan etmeden duramam...
dokunmuyorum suya sabuna ben de.
senin sebebin var ve o sebep çok yüce.
bense tiksindim artık...

gel benim sayfamda yaz.
sayfam senindir...

:))

absalom dedi ki...

bu arada ben yazını gördüm geldim bulamadım....

gel burda yayınla müjde.

su vebeyaz dedi ki...

git bak o felsefecilerin hayatına, hepsi böyle başlamış, durum fena absalom:)))

yazdıklarına nası katılıyorum bilsen, bu halkla benim de sorunum var, hem de çok büyük, son zamanlarda gerçekten suyumuza bir şey karıştırdılar diye düşünüyorum artık:)

absalom dedi ki...

günlerden birgün birine...
neden su ve beyaz demiştim.
rakıya su katınca beyaz olur dediydi.
seviyorum kız seni dedimdi içimden.

:))

iris dedi ki...

bilgeliğe ulaşmak mı, biz mi? bak bi güleceğim geldi :)) ama erasmus abi diyosa doğru demiştir. neden olmasın ki, biraz değişik bilge oluruz biz :))
seviyom ki seni, ondan açıyom öyle kollarımı, sevmesem, keçi gibi bir surat bi de tekme :))

absalom dedi ki...

hahahaa
bilmem miiiii
az cadı değilsindir sen.

ama benim cadımsın kime ne:))

iris dedi ki...

:)))
hiç yani, kime nee :))

absalom dedi ki...

tak hunini hadi gel ahahaaa

iris dedi ki...

kırmızı hunim hep kafamda, çıkarır mıyım hiç :)
gelicem inşallah :)

absalom dedi ki...

:))

gel.

su vebeyaz dedi ki...

absalom:)))
rakı içkilerin en özelidir ya, ahh o özenle kurulan masalar...

suvebeyaz'ın daha anlatılabilir bir açıklamasını bulamadığından henüz, öyle diyorum:)

absalom dedi ki...

:))

yannız nasıl şahane bi cevaptı nasıl hayran kalmıştım bi bilsen...

su ve beyaz saflığın temizliğin sembolüdür.

su hayattır...
su olmazsa hayat olur mu.
aynı zamanda mütevazidir su.
sıradan birşey gibi görünür hayatın canın kaynağı olduğunu bilmezden gelir.

su gibi aziz ol su ve beyaz.

zaten rakıya övgü gibi birşeyler yazmak istiyorum bu ara...
ha rakı bile olmaz susuz eksik kalır bu arada:))

erasmusuda acaip kıskanıyorum aramızda kalsın...
yahu ben bunları aştım diye avutuyodum kendimi...
aşamamışım.
çok çirkin hem.
şaşı bide.

benden daha da şaşı.
tipsiz.
ıyyyy

ahahahaa

yok yahu insanoğlunda bu ego bitmez istersen nirvanaya ulaş budha diye kıçının üstüne otur olmaz bitmez abi.


boynumu bükeyim...
rakıya methiyeyi düşüneyim ben madem:))


SESSİZ PRENSES dedi ki...

hahaaaa çook iyiydi :):)

Yaşasın delililer!!!! :):)

absalom dedi ki...

ebetttttt yaşasın huni kardeşliği:))

ben hem sessiz hem hunili prenseslerde tanıyorum ama naber...

sözüm meclisten dışarı tabi ehehee

SESSİZ PRENSES dedi ki...

hahaaa iyi ya işte bi tane daha ekle :):):)

kahve telvesi dedi ki...

Kaç günlerdir milletin felsefesini okumaktan bi hal olmuştum, senin felsefen tuzu biberi oldu absalom :)
Ya ben felsefe istemiyorum..
kural istemiyorum..
aydınlanma istemiyorum absalom..
felsefecilerin içinde en çok Proudhonu sevmiştim ben..
Kendisi ilk anarşist :)) Yolundan izinden gidesim var..

absalom dedi ki...

tamam huninin rengini seç o zaman...
bak önemlidir huninin rengi:))

aslında bi dernek mi kursak napsak hunili prenses ahahaha

bak bunu bi düşüneyim ben:))

absalom dedi ki...

telveeeee:))

bak kaçak güreşiyosun bu aralar ama tamam izin verdim sana durumları bildiğim için...
amma bunları telafi etmen lazım.
kim azarlıcak beni yoksa kim terslicek kim dalga gecicek ahahahaa
özlüyoruz heralde.

yav bu proudhonu yannız bunlarıyazmak bile zor bırak anlamayı:))

bu abiyi pek tanımam...
amma otoriteye baskıya karşı cıkan herkese yaptığım gibi saygıyla ayağa kalkıp ellerinden öperim.

hele marxı kızdırdıysa:))

aydınlanma telve alla alla zorla gel seni aydınlatayım diyen yok ki ahahaa

bak sen benim felsefeyi seç.
zordur benim felsefe.
nihilizmin bir alt yorumudur.

ki entel dantel barlarda hava atıcam diye...
ay utandım kendimden yazarken bile hahahaa
zemanında ben nihilizme deist yorum getiriyorum uleyn diye elimle pipoyla rakı içiyodum ya...
bildiğin pipo ahahaha

bu niççenin şopenhauerin allah bin kere belasını versin.

neise...

sen yapman gerekn işi bitir...

sonra benim felsefemi konuşalım...
çıktığın yol yarım kalmamamlı.
doğruda olsa
yannışta olsa.

hem kime göre yannış

kime göre
neye nöye

:))

kahve telvesi dedi ki...

Hiiii onlar nasıl laf öyle absalom ? azarlamak, terslemek, dalga geçmek..??? hayatta bilmem ben öyle şeyleri.
Hiç gördün mü, şahit oldun mu? kendi halinde hanım hanımcık yorumlar yaparım ben..
Eline sağlık, yüreğine sağlık falan..
Neyse efenimmm , sen var ya senn fena kafa karıştırıyorsun bak demedi deme..
kime göre, neye göre dedin mi, akan sular duruyor. Bildiğim her şey tepetaklak oluyor.Ama yavaş yavaş ısınmaya başladım ben senin felsefene :))

absalom dedi ki...

telveeeee:))

temem temem sen hanım hanımcıksın biliom ben ahahaaa
kalemine sağlıkta dersin sen...
ayar oluyom bu lafa zaten.

kafan karışmasın rölax...
ohmmm.

azcık daha görüşelim dahada ısınacaksın benim felsefeye sen...
tabi iç dinamiklerin izin verdiği müddetce:))

e şahane bi yıl olsun o zamanda yuppiiii

:))

ay yazı yazasım var ya.

kahve telvesi dedi ki...

Benim de yazasım yok zaten, merak etme. ben sadece blogunuzu beğendim, takibe aldım, bana da beklerim demeye geldimdi :)))

absalom dedi ki...

hahahaa

temem geliriz sizede...

rengini seç.
ben annamam valla.
:))